Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl

Każdego roku wraz z uczniami przygotowujemy świąteczne stroiki, ozdoby i dekoracje, które następnie sprzedawane są podczas kiermaszy, ale przede wszystkim ozdabiają i upiększają nasze sale lekcyjne.
Przygotowanie takich ozdób ma też dodatkowy cel, a mianowicie rozpoznawanie i wykorzystywanie mocnych stron uczniów z niepełnosprawnościami. Taka przyjemna i możliwa do wykonania forma zajęć daje uczniom poczucie sprawstwa i sukcesu. Wzmacnia i podnosi poczucie własnej wartości.
Takimi działaniami pokazujemy także, że osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi mimo wielu dysfunkcji i niskiego potencjału intelektualnego są w stanie robić fantastyczne rzeczy, dzięki którym po ukończeniu szkoły mogą zarabiać, mogą czuć się ważni i potrzebni.
Potrzeba bycia aktywnym, docenianym i ważnym, jest naturalną potrzebą każdego z nas, dlatego dbajmy o to, aby nasi uczniowie mieli przestrzeń do rozwoju w obszarze, który jest zgodny z ich możliwościami.
Jak przygotować skrzata zawieszkę?
1. Przygotuj niezbędne materiały: włóczki w 2 kolorach, jedną na brodę, a drugą na czapeczkę. Ponadto szablon czapeczki z kartonu, i pompon lub koralik do wykonania nosa. Niezbędny będzie także pistolet i klej na gorąco.
2. Wykonaj brodę. Nawiń na rolce, na kartonie lub dłoni włóczkę, następnie zsuń, zwiąż ją w połowie i poprzecinaj, tak by powstała broda.
3. Przyklej do szablonu czapki drugi kolor włóczki, otaczając dookoła szablonu.
4. Połącz czapkę z brodą za pomocą kleju.
5. Przyklej nos.
6. Zawieszka gotowa!
Do Państwa dyspozycji udostępniamy także instrukcję obrazkową wykonania takiego skrzata, przyda się w pracy z uczniami, którym takie schematy, instrukcje i wizualizacje ułatwiają pracę.
Powodzenia!!!
.jpg)
Instrukcję do wydruku pobierz TUTAJ
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?
ZAWARTOŚĆ TECZKI: 1.Specyfika i charakterystyka funkcjonowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 2.Organizacja pracy z uczniem z z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 3.Dostosowanie wymagań edukacyjnych. 4.WOPFU. 5.IPET. 6.Program zajęć rewalidacyjnych. 7.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 8.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne 9.Przykładowe aktywności i ćwiczenia do pracy z uczniem. 10.Karty pracy.
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF

KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.
Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
![]() | ![]() |
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
