KADRA OŚRODKA

Ośrodek oprócz ofert szkoleń oferowanych przez specjalni.pl zaprasza do współpracy w zakresie prowadzenia szkoleń przez wykwalifikowanych nauczycieli z całej Polski.

Zyta Czechowska – Nauczyciel Roku 2019. Właściciel i dyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli- Zyta Czechowska specjalni.pl. Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Trener Umiejętności Społecznych, prowadzi własny gabinet edukacyjny. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ Czas TIKa”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Autorka wielu publikacji i artykułów. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Mistrzów Kodowania i Cyfrowego Dialogu  i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania. Należy do społeczności SuperbelfrzyRP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Autorka i realizatorka wielu projektów, Ambasadorka Programu eTwinning. Ambasadorka Marki W. Kruk.


Jolanta Majkowska – Nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem, wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku. Absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. A.Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z informatyki i języka polskiego. Od lat wdraża nowoczesne technologie w szkole specjalnej. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli ,,Czas TIKa”. Autorka licznych artykułów i publikacji na temat innowacyjnych metod i technik nauczania, prelegentka na ogólnopolskich konferencjach. Trenerka programu Mistrzowie Kodowania, autorka ścieżki dla szkół specjalnych w programie Fundacji Orange #SuperKoderzy propagującym programowanie. Laureatka ogólnopolskich konkursów. Autorka i współautorka programów autorskich, projektów, stron internetowych oraz innowacji pedagogicznych. Współautorka bloga propagującego wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych i kreatywnych pomocy dydaktycznych w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze.


 dr Adriana Kloskowska – Nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, właściciel i szkoleniowiec w Impuls do Rozwoju, mówca motywacyjny, autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i artykułów, które publikuje w Charakterach, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, gościnnie we Wczesnej Edukacji, Horyzontach Anglistyki, TIKu w Edukacji, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy nt. naturalnych dźwigni umysłu, prowadzi na FB stronę Impuls do rozwoju edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli, autorka bloga na stronie www.adrianakloskowska.pl, mama nastolatki.

 mgr Edyta Karwowska– Nauczycielka dyplomowana w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Koordynatorka licznych projektów eTwinning. Laureatka Krajowych i Europejskich Odznak Jakości. Moderatorka grupy eTwinning Wczesnoszkolni. Współautorka treningów twórczości dla dzieci, m.in. „Twórcze bazgroły. Przygody Ważki Grażki. Ambasadorka Uniwersytetu Dzieci w Klasie oraz trenerka Asów Internetu Fundacji Szkoła z Klasą. Współprowadzi bloga https://programrazem.blogspot.com relacjonując realizację autorskiego programu nauczania na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Należy do społeczności Superbelfrzy RP.


mgr Marta Florkiewicz-Borkowska- Nauczyciel Roku 2017. Nauczycielka języka niemieckiego oraz zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im.Karola Miarki w Pielgrzymowicach, tutorka, trenerka edukacyjna, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka i mentorka w wielu ogólnopolskich projektach takich jak  Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Cybernauci, Mistrzowie Kodowania, Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą 2.0, SpołEd oraz Asy Internetu. Dyplomowana arteterapeutka. Autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, scenariuszy szkoleń i warsztatów związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu oraz rozwijaniem kompetencji cyfrowych a także zastosowania arteterapii w edukacji, w tym wielu innowacji pedagogicznych. Autorka cyklu rozwojowych warsztatów z elementami arteterapii dla młodzieży i nauczycieli. Prelegentka na konferencjach edukacyjnych i webinarach, współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi i wydawnictwami, współorganizatorka całodniowej konferencji online EduMocOnline,  uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, prelegentka na konferencji  TEDxRawaRiver  w Katowicach. Należy do społeczności Superbelfrzy RP, ambasadorka #WiosnyEdukacji,  #RokuRelacji oraz kampanii #JesteśTwórcąMaszPrawo realizowanej przez PWM,  jurorka i ekspertka w konkursie “Projektanci Edukacji” organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era. Opiekunka ogólnopolskiej międzyszkolnej akcji awatarkowej, ogólnopolskiego projektu uczniowskiego  “Pożeracze Smutków” oraz współopiekunka ogólnopolskiej kampanii społecznej “Słowa Krzywdzą”, która opisana została w książce Justyny Sucheckiej “Young Power”. Współautorka publikacji „Asy Internetu – Turniej.Pięć opowiadań o wartościach, emocjach i bezpieczeństwie w internecie”, która powstała w ramach programu Asy Internetu, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą i Google oraz autorka dobrych praktyk w publikacji „TIK w pigułce” autorstwa Macieja Danieluka oraz „Trendy w edukacji 2.0”. Fanka nauki metodą projektu, design thinking, odwróconej klasy, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych, zabaw aktywizujących i metod kreatywnych w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Koordynatorka wielu projektów ogólnopolskich i międzynarodowych. Działaczka społeczna.

Wyróżniona przez Wysokie Obcasy w gronie 50 Śmiałych Kobiet 2017 roku oraz nominowana w plebiscycie Gazety Wyborczej “Ludzie Roku” w kategorii Edukacja w roku 2019. We wrześniu 2019 roku bohaterka cyklu Autoportrety we wrześniowym numerze Magazynu “Voque Polska”. Microsoft  Innovation Educator Expert 2019/2020 i 2020/2021.  W roku 2019 wpisana na listę 100 osób uznanych przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce za mające wpływ na rozwój umiejętności cyfrowych Polaków.


mgr Jolanta Sobesiuk- filolożka, tłumaczka,  wieloletnia nauczycielka języka francuskiego, aktywnie działająca w społeczności lokalnej, współpracująca z różnymi stowarzyszeniami, Obecnie członkini zarządu Lokalnej Organizacji Turystycznej LOT NAD BUGIEM. Zajmuje się koordynacją projektów dotyczycących edukacji lokalnej, zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży, doskonalenia dorosłych, w tym pedagożek i pedagogów (Koordynatorka sieci współpracy), organizacją imprez kulturalnych osadzonych w historii i tradycji regionu Podlasia Nadbużańskiego. Ma doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy i zarządzaniu projektami oraz w zarządzaniu zespołem ludzkim, zaangażowana w pracę na rzecz osób z niepełnosprawnościami (koordynatorka Projektu PełnoAktywni Wolontariusze).

Trenerka międzykulturowa w Fundacji Szkoła z Klasą, aktywnie współpracująca z kadrą pedagogiczną szkół w całej Polsce w ramach programu Razem w Klasie.

Trenerka edukacji antydyskryminacyjnej.


Katarzyna Włodkowska – eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradca metodyczny, nauczycielka języka polskiego i edukacji medialnej, koordynatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjnych i humanitarnych, certyfikowana trenerka oświaty, egzaminatorka maturalna.

Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku”, organizowanym przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, w 2018 roku znalazła się w gronie 13 najlepszych nauczycieli w Polsce, w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski. W 2019 roku została finalistą konkursu „Za naprawianie świata” im. Ireny Sendlerowej organizowanego przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu. W 2012 roku została wyróżniona w konkursie „Człowiek roku” organizowanym przez Tygodnik Pilski, w 2017 wyróżniona tytułem „Najpopularniejszy Nauczyciel Powiatu” w konkursie organizowanym przez Głos Wielkopolski. W 2018 wyróżniona w plebiscycie organizowanym przez Tygodnik Pilski tytułem Człowiek Roku, w kategorii Kultura i Oświata. Prelegent na wielu ogólnopolskich konferencjach. Liderka programu Wiki- szkoła, którego celem jest stworzenie metodami partycypacyjnymi narzędzi do prowadzenia lekcji oraz podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych. Liderka projektu „Zaproś mnie na swoja lekcję”,  który umożliwia spotkania uczniów z ekspertami i pasjonatami.   Koordynatorka projektu społecznego „Lekcje w sieci”, który ma za zadanie pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom w dotarciu do zweryfikowanych treści edukacyjnych. Współpracuje z fundacją Forum Dialogu, Anioły Kultury i Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej.

Od 15 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego. Zaszczepia w uczniach ciekawość świata, wspomaga rozwój pasji, inspiruje do tworzenia i przełamywania ograniczeń. Jej zdaniem relacje są ważniejsze niż informacje. Popularyzuje techniki wspierające nauczanie. Z pasją naucza i uczy się od innych. Wprowadza w życie unikatowe projekty. Charakteryzuje ją potrzeba działania. Swojego sukcesu nie mierzy wynikami rankingów, ale poczuciem spełnienia swoich uczniów.


Mateusz Łysek – Mateusz Łysek – nauczyciel historii, edukacji wczesnoszkolnej, edukacji przez szachy w Szkole Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie. Główne zainteresowania skupiają się wokół myślenia wizualnego w edukacji. Od kilku lat wprowadza z powodzeniem sketchnoting na swoich lekcjach. Od 2017 roku tworzy społeczność skupiającą rysujących nauczycieli. Twórca bloga Belfry Bazgrolą.


Aleksandra Schoen Kamińska – 

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile, współautorka scenariuszy i trener ścieżki muzycznej
CyfrowiDJe #Superkoderzy w programie fundacji Orange, Think i Akademii Młodego Hakera. Trenerka TiK oraz kodowania w programie „Zaprogramuj Przyszłość”. W swej pracy wykorzystuje nowoczesne technologie. Pracuje z uczniami metodą projektów. W swej pracy wykorzystuje nowoczesne technologie oraz klocki Korbo. Zestawy te pozwalają na innowacyjne podejście do realizacji podstawy programowej i osiągania celów lekcji. Dają ogromne możliwości rozwijania wyobraźni, kształtowania umiejętności współpracy w grupie i realizacji grupowych pomysłów STEAM. Prowadzi stronę Klikankowo, z interaktywnymi pomocami dla klas młodszych. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych, interaktywnych zasobów. Zdobyła tytuł Wielkopolskiego Nauczyciela Roku 2017, a ponadto:

  • nagrodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego; wyróżniona w konkursie prezydenta miasta Piły „Syriusze”, w kategorii „Osobowość Roku 2017” oraz Dziennikarzy Tygodnika Pilskiego i Głosu Wielkopolskiego w konkursie „Człowiek Roku 2017” w kategorii „Służba zdrowia i oświata”. Decyzją grona
    ekspertów oraz praktyków skupionych wokół Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce czterokrotnie uhonorowana wpisem na Listę STU SPRUC, listę osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2018, 2019, 2020 i 2021 roku. W 2021 wyróżniona w konkursie Fundacji Orange i Głosu Nauczycielskiego Nauczyciel Jutr@. Ambasador klocków Korbo.

Joanna Szczech – Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunkach:  pedagogika specjalna, a także praca socjalna z resocjalizacją. Pedagog specjalny, nauczyciel pracujący metodą Marii Montessori, nauczyciel matematyki.  Wykorzystuję pedagogikę Marii Montessori  w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z innymi nauczycielami na szkoleniach, warsztatach na  temat pedagogiki Marii Montessori,  a także z zakresu aktywnych metod na lekcjach matematyki. Prowadzi praktyczne warsztaty tematyczne dla każdego, kto szuka ciekawych, nieszablonowych pomysłów na pracę z uczniem.


Paulina Rutkowska –  Pedagog specjalny, od 10 lat nauczyciel w szkole specjalnej.Specjalizuje się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w której wykorzystuje metodę alternatywnej komunikacji oraz metodę behawioralną będące obszarem jej zainteresowań jak i zawodowego rozwoju.W wolnym czasie promuje metodę AAC poprzez prowadzenie własnego bloga rozumiemysiebezslowpr.blogspot.com/, dzięki czemu wspiera nauczycieli jak i rodziców w rozwoju umiejętności komunikacyjnych osób z zaburzeniami mowy. 


Karolina Antkowiak – Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze na wydziale matematyki. Od 2000 roku na stałe związana z Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Pogorzeli jako nauczyciel matematyki, fizyki oraz przedmiotów zawodowych w technikum o profilu informatycznym. Autorka artykułów opublikowanych na łamach takich magazynów jak TIK w Edukacji, Dyrektor Szkoły, Dobre Praktyki oraz Biblioteka Publiczna. Testerka sprzętu i oprogramowania. Uczestniczka jak i prowadząca warsztaty w projektach szkolnych oraz na konferencjach na terenie całego kraju. Występowała na najważniejszych konferencjach dla nauczycieli i dyrektorów w całej Polsce m.in.: Kongres TIK w Edukacji, Ogólnopolskie Zloty Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów, Lepsza Edukacja, Majowe Mrozy w Warszawie, Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych, a także Nowoczesne Technologie w Służbie Cyfrowej Szkoły i Administracji. Od września 2017 roku posiadająca tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. W marcu 2018 roku na zaproszenie Microsoft brała udział w międzynarodowej konferencji E2 Education Exchange w Singapurze. Trenerka i edukatorka, pasjonatka nowych technologii i programowania. Członkini grupy SuperBelfrzy RP, posiadająca tytuł OSEHero. Wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce wpisem na listę 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2019 roku. Autorka fanpage PANI Informatyk oraz „Dotykalscy – monitor w klasie”, Lider projektu Ambasadorzy Promethean w Polsce. Jej największym zainteresowaniem oprócz nowych technologii jest druk 3D, którym zajmuje się od 2013 roku. Szkoli młodzież i dorosłych omawiając tajniki zarówno sprzętu oraz druku 3D, jak i modelowania oraz projektowania modeli przestrzennych.


Joanna Hofman – Dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Pasjonatka alternatywnych metod nauczania i nowych technologii. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz WSZ Kadry dla Europy w Poznaniu. Współtworzy kanał edukacyjny EDUmaMY na YouTube, Fanpage na FB o tej samej nazwie oraz grupę Odjazdowa klasa – edukacja wczesnoszkolna. Prowadzi swojego bloga www.joannahofman.pl. Certyfikowany Microsoft Innovative Educator Expert. Laureatka konkursu Microsoft TechPill Challenge 2019. Ambasadorka klocków Korbo. Trenerka warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie efektywnej nauki i twórczego myślenia. Autorka wielu projektów, programów autorskich i innowacji pedagogicznych oraz rozdziału podręcznika akademickiego UAM dot. Metod kształtowania kompetencji matematycznych. Facylitator Design Thinking. Ekspert w zakresie mediacji rówieśniczych i relacji z rodzicami. Absolwentka kursów Montessori.


Tomasz Ordza – zastępca dyrektora, nauczyciel przedmiotów science oraz wychowawca w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Absolwent Wydziału Biologii UAM w Poznaniu. Współorganizator licznych projektów międzynarodowych w ramach eTwinning, a także synergii projektu eTwinning i Erasmus+.  Ambasador i trener warsztatów komputerowych eTwinning w województwie wielkopolskim. Pomysłodawca interdyscyplinarnego konkursu „Science – lubię to!”, a także inicjator licznych warsztatów terenowych oraz spotkań uczniów z naukowcami. Współprowadzący moduł „Interdyscyplinarne projekty badawcze w szkole” dla studentów Wydziału Biologii UAM w Poznaniu. Współpracuje z czasopismem „Biologia w Szkole”, do którego pisze artykuły na temat praktyki szkolnej oraz STEAM-owych projektów. Należy do grupy Superbelfrzy RP.


Barbara Ostrowska – doktor psychologii, nauczyciel teorii wiedzy i psychologii, a od września 2020 roku koordynator programu międzynarodowego IB DP w Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie. Trener i egzaminator Organizacji Matury Międzynarodowej IBO – prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, m.in. Fundacją Szkoła z Klasą oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie, a także certyfikat MCE: Microsoft Certified Educator. W 2018 roku nominowana do nagrody Nauczyciel Roku, a w 2019 laureatka konkursu EduInspirator za aktywne angażowanie się w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+, ich najwyższą jakość i dzielenie się z innymi nauczycielami. Współprowadzi podcast edukacyjny Educatio Perpetua!


Sylwester Zasoński – od ponad 17 lat nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej. Wiceprezes fundacji Inspiruje.my. Ekspert w zakresie wdrażania i wykorzystania programowania, robotyki, TIK oraz nowych technologii w edukacji. Członek grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP. Autor kursów wydawnictwa Operon oraz materiałów edukacyjnych. Ambasador Scientix i STEM Alliance. Microsoft Innovative Educator Expert, EU Code Week Leading Teacher for Poland, ambasador eTwinning.


Beata Skrzypiec – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, ekspert do spraw awansu zawodowego, trenerka i mentorka w programie „Zaprogramuj przyszłość”. W 2019 roku na Liście STU SPRUC.

Członkini grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. Z zamiłowania etwinnerka. Pracuje metodą projektu, wdraża i wykorzystuje nowe technologie w edukacji. Promuje edukację matematyczną w działaniu, poza ławką szkolną.


Ewa Drobek – Ogromnie cenię sobie zaufanie, którym obdarzyli mnie moi wychowankowie, wybierając mnie na matkę chrzestną swoich dzieci, wiele lat po ukończeniu szkoły. Sama postrzegam się jako nauczycielkę z dużym poczuciem humoru i dystansem do świata i samej siebie. Potrafię się śmiać ze swoich błędów i mówić „nie wiem, ale chcę się nauczyć”. Do wszystkich konkursów zgłosili mnie moi uczniowie, co jest dla mnie największym wyróżnieniem. Jako jedna z dwóch nauczycieli w Polsce zostałam wyróżniona w globalnym konkursie Global Teacher Award 2019. W październiku 2019 roku otrzymałam wyróżnienie w konkursie Nauczyciel Roku 2019 – organizowanym przez Głos Nauczycielski. Znalazłam się na liście 50 najbardziej zaangażowanych nauczycieli świata w globalnym konkursie Dedicated Teacher Awards 2020 – jako jedyna Polka.

Nauczyciel praktyk z 21- letnim stażem. Uczę języka angielskiego i niemieckiego, prowadzę 2 autorskie projekty – Żmichowska Śpiewa (gdzie od 7 lat wcielam się w rolę producenta płyt i rozwijam talenty wokalne oraz muzyczne młodzieży, organizuję koncerty i uczestniczę w konferencjach w Polsce i za granicą, dzieląc się swoją pasja i wiedzą z innymi nauczycielami) oraz Łazik Teatralny (gdzie od 12 lat zachęcam młodzież i rodziców swojego liceum do wspólnego chodzenia do teatru). Jestem członkiem i administratorem grupy Superbelfrzy RP, Nauczycielem Roku Języka Angielskiego BAS 2018, zostałam wyróżniona wraz z młodzieżą za projekt „Żmichowska Śpiewa” w konkursie Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Jestem członkiem międzynarodowej grupy nauczycieli Music Teachers for Global Peace – nie jestem muzykiem, jednak moje zaangażowanie w rozwój muzyczny młodzieży zostało docenione w ten wyjątkowy sposób. Zachęcam uczniów do udziału w akcjach charytatywnych współpracując z fundacją Face to Face with the world – z pomocą której wraz z uczniami opiekujemy się sierocińcem w Ugandzie. Jestem nauczycielem zwolnionym z teorii, więc pomagam swoim podopiecznym angażować się w projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jestem wychowawcą z zacięciem artystycznym. Prywatnie jestem mamą i żoną, mam psa rasy mix jamniko – labradora. Kocham teatr i dobrą muzykę oraz oczywiście swoją pracę.


Piotr Kaja – nauczyciel muzyki i rytmiki, kompozytor, aranżer i muzyk, edukator/trener prowadzący od 1993 roku warsztaty metodyczne dla nauczycieli. Uczestnik międzynarodowych projektów edukacyjnych. Uczestnik i lektor Międzynarodowych Letnich Kursów Orffa organizowanych przez Instytut Carla Orffa w Salzburgu. Uczestnik i lektor „AMIS Music Educators’ Conference 2016” organizowanej przez The Association for Music in International Schools (Wielka Brytania). Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji książkowych oraz opracowań muzycznych wydanych m.in. na kasetach magnetofonowych, płytach kompaktowych i multimedialnych CDROM-ach. Ponadto autor licznych artykułów metodycznych, naukowych i popularnonaukowych, programów nauczania muzyki oraz programów wychowania przedszkolnego. Projektant gier edukacyjnych. Prace autora wydawane były m.in. przez takie wydawnictwa jak: Wydawnictwo ALEX, Prószyński i S-ka, Wychowanie Muzyczne w Szkole, Rożak, MAC, JUKA, Eduskrypt.pl, P21, Nowa Era, Froebel.pl, Librus, Bliżej Przedszkola, PWN Wydawnictwo Szkolne. Członek zespołu nominowanego do WORLD SUMMIT AWARD 2007 za najlepszy projekt e-learningowy w Polsce. Współtwórca Ogólnopolskiego Programu „Twórczy Nauczyciel – Twórcza Edukacja” oraz projektu edukacyjnego P21 – Twórcze Przedszkole XXI wieku. Współautor Podstawy programowej w zakresie edukacji muzycznej (2008 r.). Członek Zespołu Autorskiego Pakietów Edukacyjnych opracowującego oprogramowanie podłóg interaktywnych oraz ekspert dydaktyczny DIDACTIX IT. Członek Rady Programowej „Trampolina” i ekspert PWN w zakresie edukacji muzycznej w przedszkolu (od 2018 r.).


Agata Karolczyk-Kozyra – to dyplomowana nauczycielka języka polskiego, trener -szkoleniowiec, edukator, a przede wszystkim prawdziwa pasjonatka aktywnego nauczania, zgodnego z idą Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka.Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a w zawodzie pracuje od 2001 roku. W nauczaniu najważniejsze jest dla niej rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów oraz wskazywanie im przydatności zdobywanej wiedzy i umiejętności w przyszłym życiu. Każda lekcja to dla niej wyzwanie, walka z nudą, przełamywanie stereotypów oraz okazja do budowania dobrych relacji uczeń-nauczyciel.Rozwój jest dla niej bardzo ważny, stąd też regularnie się doszkala, poszukuje nowych wyzwań i rozwiązań. Jest autorką licznych artykułów do internetowego czasopisma dla nauczycieli i wychowawców „Problemy Oświaty i Wychowania”. Współpracuje z leszczyńskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli jako ekspert zewnętrzny oraz z Salonem Edukacyjnym „Empiria” ze Szczecina. Prowadzi bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” (www.kreatywnypolonista.blogspot.com), na którym dzieli się pomysłami na interesujące zajęcia, wykorzystujące metody aktywizujące. Realizuje wiele projektów międzynarodowych Comenius i Erasmus+. Była także prelegentką podczas ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych, liderką projektu “Zaproś mnie na swoją lekcję” i ambasadorką programu “Wiosna edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer. Ambasadorka Wakelet.


Marzena Kędra – Dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu.  Jej sercu bliska jest pedagogika C. Freineta. Z niej czerpie radość i siły do budowania lepszej szkoły. Uhonorowana tytułami Profesora Oświaty, Nauczyciel Roku 2012, Ambasador innowacyjnych idei i praktyk pedagogicznych, Dyrektor Roku 2010. Autorka licznych publikacji z zakresu pedagogiki, między innymi: „Cogito – szkoła z własnym obliczem”, „Ścieżki edukacyjne opracowane metodą projektów dla klas I – VI szkoły podstawowej – przewodnik metodyczny”, „Jak latać bez skrzydeł”, „Razem z dzieckiem”, „Włączanie rodziców w edukację dzieci”, „Wychowanie moralne i obywatelskie”, „Warsztatownia freinetowska w Cogito”, „Mojej szkole na urodziny”.  Autorka i realizatorka wielu projektów oraz innowacji pedagogicznych w tym programów nauczania nagrodzonych w ogólnopolskich konkursach. Była, wieloletnia Przewodnicząca Krajowego Zespołu Koordynacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta.   Jej pasją są podróże, szczególnie  po Ameryce Południowej. To właśnie tam rodzą się najlepsze pomysły edukacyjne.


Agnieszka Halicka – Nauczycielka bibliotekarka w Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 5 w Konstancinie-Jeziornie i trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. Publikuje na blogach i w czasopismach.Prowadzi kanał eduTriki w serwisie YouTube, blog edutriki.pl oraz stronę na Facebooku: EduTriki – Agnieszka Halicka.Swoim doświadczeniem dzieli się także jako administratorka grup na Facebooku: Genially – oficjalna polska grupa, Wakelet Polska, Flipgrid Polska oraz EduTriki nauczycieli – TIK jakiego nie znasz.Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Jest Ambasadorką Genially, Wakeleta, Flipgrida, SMART Technologies oraz Ambasadorką eTwinning w Polsce. Należy do grona Microsoft Innovative Educator Expert. Jest członkiem zarządu Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym. Znalazła się na Liście 100 osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce w 2020 i 2021 roku. Nominowana do tytułu Nauczyciel Roku 2021.


EWA KEMPSKA – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, reżyserka spektakli dzieci i młodzieży. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Bydgoszczy (obecnie Uniwersytet Kazimierza Wielkiego)- 5-letnie studia dzienne. Ponadto ukończyła studia podyplomowe m.in. Terapię zaburzeń w mówieniu, czytaniu i pisaniu na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowiestudium Terapia przez sztukę Teatrze Ludowym w Krakowie, Reżyserię Teatru Dzieci i Młodzieży w Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Lalkarski we Wrocławiu. Założycielka szkolnego kółka teatralnego, które prowadzi od 2002 r. dla uczniów od kl. I do VIII. Prowadzi warsztaty teatralne z uczniami, jak i przygotowuje spektakle teatralne dla dzieci i młodzieży a okazjonalnie także z dorosłymi (rodzicami). W roku 2021 przygotowała wraz ze swoim zespołem teatralnym autorski spektakl dla Najnajów, czyli dzieci w wieku od 6 miesięcy do 3 lat. Realizuje projekty edukacyjne  z uczniami- szkolne, jak i ogólnopolskie (w tym eTwinning). Jest współautorką programu nauczania RAZEM oraz współtworzącą blog edukacyjny. Pracuje bez podręczników, stosując ocenianie kształtujące. 

W roku szkolnym 2020/2021 ze swoim zespołem teatralnym zrealizowała autorski spektakl dla Najnajów, czyli dzieci w wieku 6 miesięcy do 3 lat, na który otrzymała grant  w ramach Inkubatora Inicjatyw organizowanego przez Towarzystwo Gimnastyczne „Sokół” w Zakopanem.

W roku szkolnym 2020/2021 i 2021/2022 wspólnie ze swoim zespołem teatralnym otrzymała ogólnopolski grant edukacyjny  Wydawnictwa Nowa Era  „Projektanci edukacji. Od pomysłu do realizacji” na realizację autorskiego projektu „Pacynkomat” oraz Maska(rada). a za jego realizację 1 z 5-ciu Złotych Grantów. W roku 2021/2022 otrzymała grant edukacyjny Wydawnictwa Nowa Era „Projektanci edukacji. Od pomysłu do realizacji” na realizację autorskiego projektu „Maska(rada)”. Należy do społeczności SuperbelfrzyRP.


Julia Czechowska – Absolwentka Wyższej Szkoły Języków Obcych w Poznaniu. Ukończyła licencjat na kierunku lingwistyka stosowana w zakresie języków obcych: angielski i hiszpański, specjalizacja tłumaczenia w biznesie. Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego. Przez kilka lat prowadziła zajęcia dla dzieci i młodzieży z języka angielskiego przygotowując ich do egzaminów zewnętrzych oraz matury z języka angielskiego między innymi w -Omindu school. Zdobyła doświadczenie zawodowe jako młodszy specjalista administracji w Solaris w dziale Eksportu Specjalista ds. Administracji (praca na bazie danych i tłumaczeniach) w firmie Solaris Bus&Coach. Obecnie pracuje w firmie Philips – Dział Logistyki – Zarządzanie Łańcuchem Dostaw – Rynek hiszpański. Kontynuuje studia drugiego stopnia- kierunek anglojęzyczny – Management ze specjalizacją International Business. Ponadto ukończyła kursy specjalistycznego języka: Business English, Legal English oraz kursy z Excela, baz danych oraz programowania (Excel, SAP, Qlikview, SQL, HTML, CSS).


Hubert Krzyżowski – 

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku logopedia ogólna i kliniczna. 

Terapeuta głosu. Na co dzień pracuje głównie z pacjentami dorosłymi, ale mówi, że to właśnie pacjenci pediatryczni uczą go „logopedycznego życia”.

 Prywatnie pasjonat skrzypiec. 


Jolanta Okuniewska– 

jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Olsztynie. Była wieloletnią ambasadorką międzynarodowego programu eTwinning, jest trenerką kodowania, edukatorką i trenerką umiejętności cyfrowych. W zawodzie od ponad 36 lat. W grudniu 2015 roku znalazła się w finale 50 najlepszych nauczycieli świata w konkursie Global Teacher Prize. W uznaniu osiągnięć w roku 2016 uzyskała tytuł Honorowy Profesor Oświaty. Trzykrotnie znalazła się na liście 100 osób uznanych przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce za mające wpływ na rozwój umiejętności cyfrowych Polaków. Publikuje w czasopismach i na portalach edukacyjnych, prowadzi webinary wspierające nauczycieli w ich pracy. Jest prekursorką stosowania tabletów w edukacji dzieci młodszych. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini. Współpracuje z Fundacją Kosmos dla Dziewczynek, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Cyfrowym Dialogiem, Harper Collins, wspiera programy promujące czytelnictwo dzieci. Jest autorką scenariuszy dla nauczycieli wczesnoszkolnych dotyczących różnych tematów powstałych na podstawie książek serii Czytam sobie oraz scenariuszy zajęć dotyczących emocji związanych z kodowaniem.Współtworzy podręcznik dla klas I-III dla wydawnictwa MAC Edukacja pt. Ale to ciekawe. Członkini Rady programowej SPRUC oraz Fundacji Teach for Poland.


Marta Wysocka– 

Certyfikowana trenerka, Microsoft Innovative Educator Expert, Microsoft i Innovative Expert Educator Fellow. Nauczycielka informatyki w III LO w Koninie, autorka
scenariuszy zajęć z informatyki w wydawnictwie Nowa Era. Koordynatorka projektu Cyfryzacji Edukacji Miasta Konina.


Beata Chodacka 

Beata Chodacka, nauczyciel informatyki w V LO i SP 33 w Krakowie, wieloletni wychowawca dzieci i młodzieży. Wiceprezes Oddziału Małopolskiego PTI, założycielka i przewodnicząca Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI, animatorka działań na rzecz edukacji informatycznej takich jak konkursy (m.in.. TIK?-TAK!, „Geniallne Miejsca”, „Jak zaprogramować Smoka?”), Małopolski Dzień Uczenia się, “Małopolska koduje”. Pasjonat e-learningu, autorka kursów e-learningowych dla dzieci i młodzieży, współtwórca zbioru zadań z informatyki exeBOOK. Autorka książki „Zielone szkoły – programy i scenariusze zajęć”. Współtwórca i współorganizator projektu „Klasa z ECDL”. Koordynator Merytoryczny w Centrum Mistrzostwa Informatycznego przy AGH, Współpracuje w konkursie GEEK. Ambasadorka Genially i Wakelet. Członek grupy SuperBelfrzy RP.

Monika Frysz

trener kompetencji cyfrowych, specjalista ds. praw autorskich w edukacji, mentor, ogólnopolski trener w programie edukacji cyfrowej dla nauczycieli „Lekcja:Enter”. Jako edukator przeprowadziła ponad 2000 szkoleń dla nauczycieli i rad pedagogicznych. Pomaga nauczycielom rozwijać umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Jednocześnie jest również grafikiem komputerowym, prowadzi podstawowe oraz zaawansowane szkolenia w CANVIE dla szkół i przedszkoli. Od zeszłego roku szkolnego prowadzi również szkolenia związane z tematyką sztucznej inteligencji (AI) oraz pokazuje jak jej tajniki można wykorzystać w edukacji szkolnej i przedszkolnej.


Maciej Danieluk 

absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Twórca, właściciel i długoletni (2002 – 2008) prowadzący portal internetowy dla nauczycieli pod adresem: http://www.literka.pl. Od 2009 roku nauczyciel informatycznych przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Powszechnych w Damasławku – technikum informatyczne, oraz informatyki w szkole
podstawowej. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Członek społeczności SuperBelfrzy RP.
Jeden z założycieli i liderów GEG – Google Educator Group – oficjalnej grupy edukatorów Google oraz jeden z trzech certyfikowanych Trenerów Google dla Edukacji w Polsce.
Współtwórca pierwszego w Polsce podcastu o wykorzystaniu technologii Google dla Edukacji
(https://go4edu.pl). Trener i edukator umiejętności ICT. Entuzjasta wykorzystania TiK w edukacji. Prelegent
konferencji dla nauczycieli, prowadzący autorskie warsztaty związane z wykorzystaniem TiK w edukacji. Autor publikacji z zakresu wykorzystania technologii komunikacyjno-
informacyjnej w tym popularnej książki: TiK w Pigułce – narzędziownik nauczyciela. W latach 2021 oraz 2022 wpisany na listę 100’SPRUC – osób które w wybitny sposób
przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.

Adam Perzyński

nauczyciel wychowania fizycznego, informatyki oraz techniki z 22 letnim stażem. Od 2012 roku pełni funkcję dyrektora w Szkole Podstawowej nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku. W tym czasie czasie liczba uczniów w szkole wzrosła ze 167 do 579:) Od lat projektuje i współtworzy przestrzenie edukacyjne w gdańskich i polskich szkołach, często podkreśla, że jest PRAKTYKIEM nie teoretykiem:) Warsztatownia, EDUkatornia, Hamakownia czy Manufaktura Smaku to przestrzenie edukacyjne, o których mogłeś/aś już słyszeć. Prowadzi stronę na Facebooku #przestrzenieedukacyjne, na którą serdecznie Cię zprasza. Pasjonat edukacji, z powodzeniem wdraża w szkole ideę „Szkoły digitalnej i analogowej”. Jeden z założycieli Uczniowskiego Klubu Sportowego „Europejczyk” oraz Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły Podstawowej nr 27 w Gdańsku. Autor wielu innowacji pedagogicznych i projektów edukacyjnych. Prelegent na wielu konferencjach edukacyjnych, szkoleniowiec rad pedagogicznych, wykładowca akademicki. Podwójny Zwycięzca Plebiscytu „Gdańsk Miasto przedsiębiorczych” w kategorii „Przedsiębiorczy w edukacji.” Dwukrotnie znalazł się na Liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Pomysłodawca i współorganizator Ogólnopolskiej Konferencji Edukacyjnej – Laboratoria Przyszłości dla Praktyków. Jeśli szukasz szkoły, w której Laboratoria Przyszłości funkcjonują od lat, to odwiedź SP 27 w Gdańsku. Jednym słowem? EDUwariat, pasjonat edukacji, praktyk, ktróry od lat powtarza „Nigdy nie mówiłem, że jestem normalny”. Wyzwanie na teraz? Zbudować Szkołę Swobodną Cyfrowo, chce odsczarować smartfon w edukacji! A prywatnie? Prywatnie, tata piątoklasisty i studentki informatyki, syn emerytowanych nauczycieli, wnuk dyrektora szkoły. Można powiedzieć, że w jego krwi płynie edukacja.