
Oferta szkoleń Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Zyta Czechowska specjalni.pl
Ośrodek oferuje szerokie spektrum szkoleń prowadzonych przez nauczycieli praktyków, którzy mają nie tylko doświadczenie w zakresie edukacji, ale jako trenerzy i szkoleniowcy.
Ośrodek posiada akredytację Placówek Doskonalenia Nauczycieli i prowadzi certyfikowane szkolenia kadry pedagogicznej na najwyższym poziomie. Prowadzimy szkolenia stacjonarne, online oraz w formie nagrań.
Ofertę szkoleń przedstawiamy poniżej. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy: Zyta Czechowska tel. 668-348-494 lub e-mail: kontakt@nodnzytaczechowska.pl
OFERTA SZKOLEŃ
Znamy już podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny 2022/2023. Na ich podstawie przygotowujemy i aktualizujemy dla państwa ofertę naszych szkoleń Rad Pedagogicznych i ofertę indywidualnych szkoleń dla nauczycieli.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
- Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
- Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Przykładowe tematy szkoleń Rad Pedagogicznych
- Współpraca z rodzicami jako sposób na wspomaganie wychowawczej roli rodziny.
- Wsparcie nauczycieli i uczniów w procesie integracji dzieci z Ukrainy.
- Nowa formuła egzaminu maturalnego na poszczególnych przedmiotach.
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych
- Metodyka wdrażania narzędzi TIK na lekcjach/ na wszystkich przedmiotach.
- TIK w pracy z uczniami ze SPE.
- Bezpieczeństwo w sieci w oparciu o wartości.
- Metodyka pracy w przedszkolu, edukacji wczesnoszkolnej i na kolejnych etapach edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii.
- Jak rozwijać kreatywność uczniów z wykorzystaniem długopisów 3D?
- Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”, w tym wykorzystywanie drukarki 3D, długopisów 3D, sprzętu audiowizualnego, sprzętu w zakresie gospodarstwa domowego i innych.
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Przykładowe szkolenia kadry Ośrodka.
Tematykę dostosujemy do Państwa potrzeb.
- Wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych z wykorzystaniem nowych technologii.
- Jak wykorzystać interaktywną podłogę SmartFloor w edukacji i terapii? Metodyka pracy.
- Jak widzą litery i cyfry uczniowie z dysleksją rozwojową, czyli o metodach i formach pracy.
- Jakie narzędzia TIK wykorzystać w pracy z uczniami z dysleksją rozwojową?
- Mutyzm wybiórczy, czyli o usłyszeniu dziecka, które nie chce mówić.
- Laboratoria przyszłości- długopis 3D. Metodyka wykorzystywania długopisów i ich wytworów.
- TUS z wykorzystaniem długopisów 3D.
- Laboratoria przyszłości- gospodarstwo domowe.
- Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
- Współpraca pedagoga specjalnego z innymi specjalistami w celu podnoszenia efektywności procesu edukacyjno- terapeutycznego.
- Nowy awans zawodowy nauczyciela. Jak zaplanować i monitorować swój rozwój?
- Edukacja włączająca. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom w szkołach ogólnodostępnych.
- Jak pracować z uczniem w zróżnicowanej klasie?
- Jak indywidualizować proces edukacyjny z TIK?
- Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu.
- Edukacja włączająca- zadania, wyzwania i możliwości.
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metodyka pracy.
- Jak pracować z uczniem z ADHD?
- Jak pracować z uczniem z dysleksją rozwojową?
- Współpraca nauczyciela współorganizującego z nauczycielami i wychowawcami oraz innymi specjalistami.
- Dostosowania wymagań edukacyjnych. Jak konstruować?
- Jak dostosować wymagania edukacyjne z wykorzystaniem TIK?
- IPET i WOPFU jak skonstruować te dokumenty poprawnie?
- TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych.
- Jak właściwie rozwijane kompetencje komunikacyjne wzmacniają pewność i aktywność uczniów?
- TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
- Dostosowania, a obniżenie wymagań edukacyjnych.
- Planowanie pracy nauczyciela i gromadzenie materiałów edukacyjnych.
- Rozwijanie kreatywności u uczniów z wykorzystaniem TIK.
- Jak rozwijać inicjatywność i kreatywność uczniów w projekcie?
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów.
- Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej z TIK.
- Jak rozwijać motorykę małą u dzieci w przedszkolu?
- Rozwijanie logicznego myślenia u uczniów z wykorzystaniem elementów kodowania i programowania?
- Jak tworzyć kreatywne pomoce dydaktyczne w procesie edukacyjnym i terapeutycznym?
- Aktywizujące metody nauczania w procesie edukacyjnym i terapeutycznym.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna obowiązek czy wielospecjalistyczne wsparcie ucznia?
- Awans zawodowy nauczyciela- analiza wymagań egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych.
- Planowanie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela.
- Sprawozdanie z realizacji stażu i przygotowanie się do rozmowy i egzaminu.
- Doświadczenia edukacji zdalnej. Jak wykorzystać zdobyte kompetencje?
- Dokumentacja w pracy nauczyciela w przebiegu procesu nauczania.
- Projektowanie pracy nauczyciela.
- Metoda projektu w rozwijaniu kompetencji emocjonalno- społecznych.
- Nowe technologie w nauczaniu uczniów z SPE.
- Edukacja zdalna na każdym etapie edukacyjnym.
- Metodyka nauczania dzieci z autyzmem.
- Jak rozwijać kompetencje komunikacyjne uczniów ze spektrum autyzmu?
- Jak pracować z uczniem z zespołem Aspergera?
- Jak wykorzystać bezpłatne generatory kart pracy w procesie indywidualizacji nauczania?
- Organizacja zajęć dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością.
- Indywidualizacja na lekcjach matematyki.
- Nowe technologie w nauczaniu poszczególnych przedmiotów.
- Nauka programowania w szkole podstawowej.
- Kompetencje kluczowe z wykorzystaniem TIK i aktywnych metod nauczania.
- Realizacja projektów eTwinning.
- Narzędzia TIK w pracy logopedy.
- Metody aktywizujące w przedszkolu.
- Trening Umiejętności Społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
- Organizacja i metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych.
- Narzędzia TIK w pracy nauczyciela historii.
- Narzędzia TIK w pracy nauczyciela języka polskiego.
- Platforma Office 365 oraz Google S.
- Ewaluacja w pracy nauczyciela.
- Arkusze i ocena efektywności prowadzonych zajęć.
- Sprawozdanie pedagoga specjalnego.
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów.
- Higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci. Zadania nauczycieli i specjalistów.
- Jak nie zgubić dziecka w sieci, czyli efektywne wykorzystanie zasobów przestrzeni internetowej.
- Dysharmonie rozwoje u dzieci w wieku przedszkolnym. Jak je rozpoznać, zdiagnozować i usprawniać?
- Laboratoria przyszłości- długopis 3D.
- Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
- Nowy awans zawodowy nauczyciela.
- Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu.
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metodyka pracy.
- Dostosowania wymagań edukacyjnych. Jak konstruować?
- IPET i WOPFU jak skonstruować te dokumenty poprawnie?
- TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
- Dostosowania, a obniżenie wymagań edukacyjnych.
- Planowanie pracy nauczyciela i gromadzenie materiałów edukacyjnych.
- Rozwijanie kreatywności u uczniów z wykorzystaniem TIK.
- Jak rozwijać inicjatywność i kreatywność uczniów w projekcie?
- Edukacja włączająca uczniów ze SPE.
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów.
- Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej z TIK.
- Rozwijanie logicznego myślenia u uczniów.
- Aktywizujące metody nauczania.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
- Awans zawodowy nauczyciela.
- Planowanie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela.
- Sprawozdanie z realizacji stażu i przygotowanie się do rozmowy i egzaminu.
- Doświadczenia edukacji zdalnej.
- Dokumentacja w pracy nauczyciela.
- Projektowanie pracy nauczyciela.
- Metoda projektu w rozwijaniu kompetencji emocjonalno- społecznych.
- Nowe technologie w nauczaniu uczniów z SPE.
- Edukacja zdalna na każdym etapie edukacyjnym.
- Organizacja zajęć dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością.
- Nowe technologie w nauczaniu poszczególnych przedmiotów.
- Nauka programowania w szkole podstawowej.
- Kompetencje kluczowe z wykorzystaniem TIK i aktywnych metod nauczania.
- Metoda projektu.
- Metody aktywizujące w przedszkolu.
- Organizacja i metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych.
- Narzędzia TIK w pracy nauczyciela historii.
- Narzędzia TIK w pracy nauczyciela języka polskiego.
- Platforma Office 365 oraz Google S.
- Ewaluacja w pracy nauczyciela.
- Aktywny przedszkolak czyli jak organizować przestrzeń rozwojową dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
- Jak projektować naturalne uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
- Jak stymulować bazowe układy zmysłowe i pobudzać ciekawość dziecka?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
- Pozwól mi rozkwitnąć czyli co dorośli powinni wiedzieć o integracji sensorycznej, by optymalnie wspierać dzieci w rozwoju.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
- Jak rozpoznać sygnały będące oznaką trudności rozwojowych i jak wspierać dziecko?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak planować i organizować wczesne wspomaganie rozwoju dzieci?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak planować i organizować wsparcie dzieci z autyzmem, w tym zespołem Aspergera?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak planować i organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz wspomagać dzieci z ADHD/ dysleksją/FASD/mutyzmem wybiórczym/ trudnościami w nabywaniu umiejętności i zachowaniu?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak wspomagać dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i jak dostosowywać otoczenie przedszkolne, by minimalizować negatywne skutki zaburzeń. Szkolenie podzielone na szczegółowe moduły (jedno lub kilka spotkań w zależności od potrzeb nauczycieli): dzieci z zaburzeniami modulacji, dyspraksją, zaburzeniami posturalnymi, zaburzeniami motoryki małej, różnicowania dotykowego?
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak organizować zajęcia stymulujące rozwój dzieci z wykorzystaniem metody motoryczno-słuchowo-narracyjnej (opracowanej i realizowanej przez dr Adrianę Kloskowską).
- Szkolenie podzielone na szczegółowe moduły (jedno lub kilka spotkań w zależności od potrzeb nauczycieli): metoda motoryczno-słuchowo-narracyjna w kontekście integracji sensorycznej oraz w świetle badań z zakresu neurobiologii, stymulacja motoryczna, słuchowa, narracyjna po co i jak?; co i jak robić krok po kroku, wykorzystując metodę motoryczno-słuchowa-narracyjną.
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
- Jak minimalizować zmęczenie cyfrowe oraz lęki wynikające z przeciążenia informacjami u dzieci?
- Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
- Dobrostan i zdrowie psychiczne czyli jak zadbać o jakość życia i poczucie bezpieczeństwa dzieci.
- Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Dialog motywujący jako skuteczna metoda wspomagająca proces wychowawczy w sytuacjach kryzysowych.
- Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
- Jak radzić sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami dzieci.
- Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
- Strategie efektywnej współpracy z rodzicami.
- Wypalenie zawodowe stop czyli jak radzić sobie ze stresem i zapobiegać sytuacjom kryzysowym.
- Budowanie zespołu i efektywna współpraca nauczycieli.
- Mutyzm wybiórczy. Jak pomóc dzieciom, które cierpią w milczeniu?
- Jak minimalizować zmęczenie cyfrowe oraz lęki wynikające z przeciążenia informacjami u dzieci i młodzieży.
- Jak planować i organizować wczesne wspomaganie rozwoju dzieci.
- Aktywny przedszkolak czyli jak projektować optymalną przestrzeń rozwojową dziecka.
Dla kadry kierowniczej:
- Budowanie zespołu w oparciu o zasoby i porozumienie; budowanie relacji w oparciu o style zachowań; odważne przywództwo; liderowanie w kryzysie; zarządzanie zmianą w zespole; twórczy i odważny lider – jak projektować przestrzeń edukacyjną na miarę XXI wieku.
- Siłą stresu, wypalenie zawodowe, motywacja, zarządzanie sobą.
- Wykłady motywacyjne dla dzieci i młodzieży: Uczyń swoje życie wspaniałą przygodą. Szczęśliwi ludzie zmieniają świat.
- Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu i szkole.
- Matematyka Montessori – jak przygotować do niej dziecko?
- Edukacja językowa w metodzie Montessori.
- Edukacja kosmiczna w metodzie Montessori.
- Doświadczenia sensoryczne w metodzie Montessori.
- Metody aktywizujące na lekcjach matematyki.
- Kształtowanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki.
- Indywidualizacja pracy na lekcjach matematyki.
- Dobry start w DOBROstan, czyli jak zadbać o siebie na własnych zasadach wzmacniając mocne strony, pewność siebie i poczucie własnej wartości.
- Stres i lęk w pracy nauczyciela tym dwóm panom stanowczo mówimy nie. O przyczynach, objawach i sposobach radzenia sobie.
- Rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych z elementami arteterapii. Jak realizować i zaplanować zajęcia dodatkowe dla uczniów i uczennic w ramach programów profilaktycznych.
- Działania wychowawcze i profilaktyczne w realiach szkolnych, czyli jak zaangażować społeczność szkolną?
- EMOCJE na wodzy czy raczej pod czułą kontrolą? jak wspierać uczniów i uczennice w radzeniu sobie z emocjami.
- Nauczyciel w roli wychowawcy jak wzmacniać uczniów w budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości. Pomysły, inspiracje oraz wsparcie dla wychowawców z elementami arteterapii, filmu, książek i gier.
- Kompetencje 4K w szkole, czyli jak rozwijać kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i współpracę najważniejsze umiejętności XXI wieku.
- Aby chciało się chcieć jak zmotywować i aktywizować uczniów.-
- Trening kreatywności, czyli jak kształcić u uczniów samodzielność, kreatywność, krytyczne myślenie i innowacyjność?
- Podróż w głąb świata wartości, relacji i bezpieczeństwa w Internecie. O tym, co jest ważne, na co zwrócić uwagę i jak pracować z uczniami i uczennicami na godzinach wychowawczych i lekcjach informatyki.
- Projekt edukacyjny i elementy design thinking w szkole, czyli jak rozkręcić projekt.
- Lekcja na opak, czy do góry nogami? O metodzie odwróconej lekcji w ujęciu praktycznym i metodycznym.
- Lekcja jak przygoda, czyli zaprojektuj własny Escape Room z wykorzystaniem Canvy i formularza w chmurze.
- Co zrobić, aby chciało się chcieć, czyli jak motywować uczniów do nauki i rozwoju i angażować ich podczas lekcji?
- Design Thinking w edukacji, czyli myślenie projektowe w pracy nauczyciela. Warsztat praktyczny.
- Integracja klasy, czyli budowanie pozytywnych relacji w klasie i szkole.
- Nowoczesna godzina wychowawcza praktyczne ćwiczenia, pomysły na lekcje, książkowe i filmowe inspiracje.
- Tu się dzieje, czyli o roli Samorządu Uczniowskiego i Wolontariatu w rozwijaniu kompetencji, talentów, pasji i rozbudzaniu aktywizmu od najmłodszych lat.
- Terapia ręki i rozwijanie motoryki małej.
- Wykorzystywanie metody AAC w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu.
- Tworzenie pomocy dydaktycznych z zakresu AAC.
- Metoda behawioralna w pracy z uczniem z ASD.
- Indywidualizacja pracy z uczniem z ASD.
- Wykorzystywanie nowych technologii w pracy z uczniem z ASD.
- Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole.
- Planowanie pracy nauczyciela i pedagoga specjalnego z uczniem ze spektrum autyzmu.
- Zajęcia rozwijające kreatywność w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
- Ocenianie kształtujące w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
- Jak być wychowawcą w klasie z uczniami ze spektrum autyzmu.
- Metodyka nauczania w edukacji wczesnoszkolnej.
- Zabawy ogólnorozwojowe w edukacji wczesnoszkolnej.
- Podstawy kodowania i programowania online i offline.
- Tablet jako narzędzie w procesie edukacji, rozszerzona rzeczywistość.
- Aktywne metody nauczania edukacji matematycznej, polonistycznej i muzycznej w edukacji wczesnoszkolnej.
- Praca metodą projektu.
- Klocki korbo w edukacji przedszkolnej i szkolnej.
- Kodowanie w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.
- STEAM w nauczaniu przedmiotów science.
- Doświadczenia i warsztaty terenowe podczas lekcji science.
- Narzędzia TIK na lekcjach science.
- Metoda projektu na lekcjach biologii.
- Zmiany klimatu a przedmioty szkolne.
- Jak budować kompetencje kluczowe, integrując wiedzę i umiejętności?
- ABC współpracy z rodzicami uczniów.
- Jak rozwinąć skrzydła u swoich uczniów? Praktyczne wskazówki rozwoju dziecka.
- Praca metodą projektów. Jak? Gdzie? Kiedy? Krok po kroku przez STEAM.
- Pomysły na rozbudzenie ciekawości uczniów.
- Zaprojektuj swoje lekcje i miej uczniów, jakich pragniesz.
- Holistyczne podejście do edukacji. Czyli szkoła życia.
- Myślenie wizualne w edukacji.
- Jak tworzyć notatki graficzne?
- Jak uczyć się skutecznie rysując notatki graficzne?
- Sketchnoting na lekcjach historii i nie tylko.
- Sketchnoting analogowy i cyfrowy podstawy programu Procreate.
- Podstawy programowania.
- Szkolenie z TIK, cyfrowy narzędziownik nauczyciela anglisty.
- Aktywne metody nauczania na angielskim.
- Szkolenie z kodowania offline (bez komputera) w edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej-TIK na języku angielskim.
- Szkolenie z podstaw programowania w wizualnym języku programowania Scratch 3.0 oraz robotyki.
- Programowanie w C++.
- Programowanie w Python.
- Kodowanie online i offline.
- Rozwijanie kreatywności wśród uczniów praca metoda projektu.
- Laboratoria Przyszłości- Drukarki 3D
- Szkolenia z obsługi drukarki 3D.
- Modelowanie i projektowanie przestrzenne, przygotowanie modeli pod wydruki, materiały do druku.
- Podstawy programowania.
- Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w codziennej pracy z uczniami – priorytet MEiN.
- Kształcenie kompetencji uczniów (szczególnie myślenie: krytyczne, kreatywne, refleksja).
- Nowoczesna dydaktyka.
- Wszystko co dotyczy psychologii pracy z uczniem i współpracy pomiędzy nauczycielami
- Dobrostan nauczyciela i ucznia.
- Społeczno-emocjonalny proces uczenia się (SEL).
- Jak oceniać, aby uczniowie się uczyli?
- Jak zmienić przestrzeń szkoły, aby służyła uczeniu się.
- Aktywne metody nauczania:
- Praca projektowa z uczniami metodą design thinking.
- Nowa matura a z języka polskiego.
- Wyobraźnia wprawiona w ruch digitalne i analogowe metody pracy z tekstem na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej w świetle nowej podstawy programowej.
- Jak uwspółcześnić romantyczną wizję świata? Kreacje wirtualne i analogowe w kontekście nowej matury z języka polskiego.sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
- Jak rozbudzić w uczniach kreatywność? Metody na kształcenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych na lekcjach języka polskiego.
- Film na lekcji wychowawczej i języku polskim. Praca z tekstem audiowizualnym jako sposób na realizację treści programowych.
- Esej na nowej maturze. Jak przygotować uczniów do interpretacji i tworzenia eseju?
- Twórcze lekcje języka polskiego sposoby na efektywną pracę na lekcji.
- Matematyczny TIKowy niezbędnik nauczanki.
- Matematyka bez kserówki.
- Matematyka na dywanie- gry i zabawy rozwijające kompetencje matematyczne.
- Lekcja matematyki online.
- Czytamy w klasie jak rozwijać zamiłowania czytelnicze? Dobre praktyki Czytanki dla Hanki oraz Przystanek Czytankowo, propozycje pracy z lekturą.
- Zabawy muzyczno-ruchowe w edukacji małego dziecka elementem podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23). 8H
- Aktywność twórcza i odtwórcza dzieci w wieku wczesnoszkolnym w działaniach muzycznoruchowych opartych o ideę Carla Orffa elementem ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23) 8H
- Wprowadzenie do nowych metod i technik rozwijających kreatywność dziecka (m.in. storyline, storytelling, rysunek narracyjny) jako element rozwijania umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23- online.
- Przygody z instrumentami elementem podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach webinarium (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23).
- Kompetencje kluczowe w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
- Wykorzystywanie narzędzi TIK i aktywnych metod nauczania w szkole ponadpodstawowej.
- Metody aktywizujące na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
- Sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
- Sposoby organizowania zebrań z rodzicami.
- Mediacje szkolne.
- Metody coachingowe w pracy wychowawcy oraz nauczyciela polonisty.
- Sposoby utrwalania wiedzy.
- Ocenianie kształtujące.
- Sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
- Włączanie ucznia w proces tworzenia zajęć edukacyjnych przy wykorzystaniu aktywizujących metod kształcenia.
- Trochę pod prąd,ale z nurtem współczesnej edukacji.
- Jak efektywnie uczyć w szkole?” czyli ABC kształcenia interdyscyplinarnego (blokowego).
- Doświadczanie świata” jako alternatywa dla edukacji transmisyjnej.
- Wyzwalanie samoaktywności edukacyjnej inspirowane pedagogią C. Freineta doświadczenia praktyczne.
- „Odkrywamy, rozwijamy, wzmacniamy” inspirujące zajęcia z wykorzystaniem freinetowskich technik kształcenia.
- „Myślimy, tworzymy, doświadczamy” od swobodnego tekstu do kompleksu zainteresowań.
- „Co jest na końcu świata? rozbudzanie ciekawości poznawczej dzięki zastosowaniu fiszek problemowych i korespondencji międzyklasowej.
- Metody pracy inspirujące uczniów do twórczego poznawania świata.
- Warsztatownia freinetowska, czyli ABC pedagogiki C. Freineta na przykładzie rozwiązań szkoły Cogito.
- Autonomia w działaniu o czym współdecyduje mój uczeń?
- Czy nie lepiej jest „doceniać a nie oceniać” jak to zrobić?
- „Trzaski elektryczne i kolizje chemiczne”, czyli o tym jak uczyć efektywnie.
- Przestrzeń wolności i odpowiedzialności o nowej kulturze uczenia się w kontekście budowania relacji.
- Jak sprostać nowej rzeczywistości i nowym potrzebom uczniów? Jak wyzwolić w dziecku poczucie sprawstwa i samorealizacji? Jakie modele lekcji zastosować?
- „Nie da się” jest tylko w naszych głowach jak uczyć z pasją?
- Jak wykorzystać aplikację genially w edukacji. Edutriki.
- Triki w aplikacji genially.
- Narzędzia cyfrowe w pracy bibliotekarza.
- Flipgrid w kształtowaniu kompetencji uczniów i nauczycieli.
- Wakelet jakiego nie znasz.
- Praca z autorskim programem nauczania.
- Kto pyta ten błądzi, czyli jak angażować uczniów na zajęciach.
- Jak (nie)zabić w uczniach ciekawości świata.
- O współpracy z rodzicami słów kilka.
- Teatr od kuchni.
- 3-2-1-0-Start! Przybornik wczesnoszkolny.
- Zachęcam, czy jednak zniechęcam do czytania?
- Nie!angażować ucznia.
- Podstawy pracy z autorskim programem nauczania.
- Rodzic sojusznikiem w szkole.
- Jak? Kiedy? Dlaczego?
- Jak rozwijać kompetencje językowe dzieci w przedszkolu (angielski, hiszpański).
- Jak uczyć języków obcych dzieci i młodzież ze SPE.
- Gry i zabawy w nauce języka obcego u najmłodszych uczniów.
- Muzyka i zabawy muzyczne w procesie rozwijania kompetencji językowych uczniów.
- Techniki i metody zapamiętywania nowych słówek.
- Tikowy narzędziownik nauczyciela języka angielskiego i hiszpańskiego.
- Excel w pracy nauczyciela i dyrektora szkoły. Excel od podstaw.
- Edukacja to relacja.
- Jak zaplanować, wprowadzić, pozyskać fundusze, rozwinąć i potem wypromować w szkole nowy profil klasy.
- Integracja nowej grupy wychowawczej i bycie wychowawcą na medal.
- Jak skutecznie przygotować uczniów do nowej matury z języka angielskiego.
- Emisja i higiena głosu.
- Terapia logopedyczna.
- Dobre relacje to sukces ucznia i nauczyciela.
- Wspomaganie nauki czytania w klasach młodszych.
- Samosterowność i sprawczość ucznia młodszego drogą do edukacyjnego sukcesu.
- SEL w projektowaniu okazji edukacyjnych sprzyjających rozumieniu emocji i budowaniu relacji.
- Ocenianie uczniów w młodszym wieku szkolnym.
- Pięknie się różnimy i razem pracujemy.
- Czy aktywizujące metody pracy potrzebują nowych technologii? – zastosowanie interaktywnych aplikacji w pracy dydaktycznej nauczyciela.
- Czy aktywizujące metody pracy potrzebują nowych technologii? – zapraszam do świata Corinth.
- Zastosowanie aplikacji Microsoft 365 w pracy dydaktycznej nauczyciela – OneNote, Teams, Sway, PowerPoint (tu dostosuje się do potrzeb grupy).
- Wirtualny pokój nauczycielski – zarządzanie pracą zespołu z zastosowaniem aplikacji
Microsoft365. - Jeden dzień z życia dyrektora – zarządzanie pracą dyrektora z zastosowaniem aplikacji Microsoft365.
- Canva (podstawowe i zaawansowane możliwości).
- Jak wykorzystać edukacyjnie aplikację wakelet?
- Genially – stopień podstawowy, zaawansowany, wraz ze skryptami, nowościami.
- Sztuczna Inteligencja (AI) – tworzenie i korzystanie z Chat CPT oraz innych generatorów sztucznej inteligencji.
- Arkusze kalkulacyjne – to jest moja mocna strona – usprawnianie sobie życia w biurokracji.
- Google – wszelkie narzędzia, poprawne tworzenie formularzy (ludzie robią kardynalne błędy), wykorzystanie zebranych danych, opracowanie ankiet, analiza wyników.
- Platforma Moodle.
- Tworzenie Escape Game – różnego rodzaju generatory narzędzia, zasady pracy.
- Fake News – zajęcia warsztatowe.
- Jak efektywnie wykorzystywać narzędzia Google w edukacji?
- Programowanie i kodowanie online i offline.
- Fake News – zajęcia warsztatowe.