OFERTA SZKOLEŃ

Oferta szkoleń Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Zyta Czechowska specjalni.pl

Ośrodek oferuje szerokie spektrum szkoleń prowadzonych przez nauczycieli praktyków, którzy mają nie tylko doświadczenie w zakresie edukacji, ale jako trenerzy i szkoleniowcy.

Ośrodek posiada akredytację Placówek Doskonalenia Nauczycieli i prowadzi certyfikowane szkolenia kadry pedagogicznej na najwyższym poziomie. Prowadzimy szkolenia stacjonarne, online oraz w formie nagrań.

Ofertę szkoleń przedstawiamy poniżej. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy: Zyta Czechowska tel. 668-348-494 lub e-mail: kontakt@nodnzytaczechowska.pl

OFERTA SZKOLEŃ

Znamy już podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny 2022/2023. Na ich podstawie przygotowujemy i aktualizujemy dla państwa ofertę naszych szkoleń Rad Pedagogicznych i ofertę indywidualnych szkoleń dla nauczycieli.

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023

  • Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
  • Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  • Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
  • Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
  • Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
  • Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
  • Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
  • Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
  • Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Przykładowe tematy szkoleń Rad Pedagogicznych

  • Współpraca z rodzicami jako sposób na wspomaganie wychowawczej roli rodziny.
  • Wsparcie nauczycieli i uczniów w procesie integracji dzieci z Ukrainy.
  • Nowa formuła egzaminu maturalnego na poszczególnych przedmiotach.
  • Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych
  • Metodyka wdrażania narzędzi TIK na lekcjach/ na wszystkich przedmiotach.
  • TIK w pracy z uczniami ze SPE.
  • Bezpieczeństwo w sieci w oparciu o wartości.
  • Metodyka pracy w przedszkolu, edukacji wczesnoszkolnej i na kolejnych etapach edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii.
  • Jak rozwijać kreatywność uczniów z wykorzystaniem długopisów 3D?
  • Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”, w tym wykorzystywanie drukarki 3D, długopisów 3D, sprzętu audiowizualnego, sprzętu w zakresie gospodarstwa domowego i innych.
  • Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Przykładowe szkolenia kadry Ośrodka.

Tematykę dostosujemy do Państwa potrzeb.

  • Laboratoria przyszłości- długopis 3D.
  • Laboratoria przyszłości- gospodarstwo domowe.
  • Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
  • Nowy awans zawodowy nauczyciela.
  • Edukacja włączająca. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego uczniom w szkołach ogólnodostępnych.  
  • Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu.
  • Edukacja włączająca- zadania, wyzwania i możliwości.
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metodyka pracy.
  • Współpraca nauczyciela współorganizującego z nauczycielami i wychowawcami oraz innymi specjalistami.
  • Dostosowania wymagań edukacyjnych. Jak konstruować?
  • IPET i WOPFU jak skonstruować te dokumenty poprawnie?
  • TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych.
  • TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
  • Dostosowania, a obniżenie wymagań edukacyjnych.
  • Planowanie pracy nauczyciela i gromadzenie materiałów edukacyjnych.
  • Rozwijanie kreatywności u uczniów z wykorzystaniem TIK.
  • Jak rozwijać inicjatywność i kreatywność uczniów w projekcie?
  • Edukacja włączająca uczniów ze SPE.
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów.
  • Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej z TIK.
  • Jak rozwijać motorykę małą?
  • Rozwijanie logicznego myślenia u uczniów.
  • Aktywizujące metody nauczania.
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
  • Awans zawodowy nauczyciela.
  • Planowanie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela.
  • Sprawozdanie z realizacji stażu i przygotowanie się do rozmowy i egzaminu.
  • Doświadczenia edukacji zdalnej.
  • Dokumentacja w pracy nauczyciela.
  • Projektowanie pracy nauczyciela.
  • Metoda projektu w rozwijaniu kompetencji emocjonalno- społecznych.
  • Nowe technologie w nauczaniu uczniów z SPE.
  • Edukacja zdalna na każdym etapie edukacyjnym.
  • Metodyka nauczania dzieci z autyzmem.
  • Organizacja zajęć dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością.
  • Indywidualizacja na lekcjach matematyki.
  • Nowe technologie w nauczaniu poszczególnych przedmiotów.
  • Nauka programowania w szkole podstawowej.
  • Kompetencje kluczowe z wykorzystaniem TIK i aktywnych metod nauczania.
  • Metoda projektu.
  • Realizacja projektów eTwinning.
  • Narzędzia TIK w pracy logopedy.
  • Metody aktywizujące w przedszkolu.
  • Trening Umiejętności Społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
  • Organizacja i metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych.
  • Narzędzia TIK w pracy nauczyciela historii.
  • Narzędzia TIK w pracy nauczyciela języka polskiego.
  • Platforma Office 365 oraz Google S.
  • Ewaluacja w pracy nauczyciela.
  • Arkusze i ocena efektywności prowadzonych zajęć.
  • Sprawozdanie pedagoga specjalnego.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów.
  • Higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci.
  • Jak nie zgubić dziecka w sieci, czyli efektywne wykorzystanie zasobów przestrzeni internetowej.
  • Dysharmonie rozwoje u dzieci.
  • Laboratoria przyszłości- długopis 3D.
  • Zadania i obowiązki pedagoga specjalnego.
  • Nowy awans zawodowy nauczyciela.
  • Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu.
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Metodyka pracy.
  • Dostosowania wymagań edukacyjnych. Jak konstruować?
  • IPET i WOPFU jak skonstruować te dokumenty poprawnie?
  • TUS i rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych na zajęciach rewalidacyjnych.
  • Dostosowania, a obniżenie wymagań edukacyjnych.
  • Planowanie pracy nauczyciela i gromadzenie materiałów edukacyjnych.
  • Rozwijanie kreatywności u uczniów z wykorzystaniem TIK.
  • Jak rozwijać inicjatywność i kreatywność uczniów w projekcie?
  • Edukacja włączająca uczniów ze SPE.
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów.
  • Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej z TIK.
  • Rozwijanie logicznego myślenia u uczniów.
  • Aktywizujące metody nauczania.
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
  • Awans zawodowy nauczyciela.
  • Planowanie ścieżki awansu zawodowego nauczyciela.
  • Sprawozdanie z realizacji stażu i przygotowanie się do rozmowy i egzaminu.
  • Doświadczenia edukacji zdalnej.
  • Dokumentacja w pracy nauczyciela.
  • Projektowanie pracy nauczyciela.
  • Metoda projektu w rozwijaniu kompetencji emocjonalno- społecznych.
  • Nowe technologie w nauczaniu uczniów z SPE.
  • Edukacja zdalna na każdym etapie edukacyjnym.
  • Organizacja zajęć dla uczniów z głęboką niepełnosprawnością.
  • Nowe technologie w nauczaniu poszczególnych przedmiotów.
  • Nauka programowania w szkole podstawowej.
  • Kompetencje kluczowe z wykorzystaniem TIK i aktywnych metod nauczania.
  • Metoda projektu.
  • Metody aktywizujące w przedszkolu.
  • Organizacja i metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych.
  • Narzędzia TIK w pracy nauczyciela historii.
  • Narzędzia TIK w pracy nauczyciela języka polskiego.
  • Platforma Office 365 oraz Google S.
  • Ewaluacja w pracy nauczyciela.
  • Aktywny przedszkolak czyli jak organizować przestrzeń rozwojową dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • Jak projektować naturalne uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • Jak stymulować bazowe układy zmysłowe i pobudzać ciekawość dziecka?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • Pozwól mi rozkwitnąć czyli co dorośli powinni wiedzieć o integracji sensorycznej, by optymalnie wspierać dzieci w rozwoju.
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • Jak rozpoznać sygnały będące oznaką trudności rozwojowych i jak wspierać dziecko?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak planować i organizować wczesne wspomaganie rozwoju dzieci?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak planować i organizować wsparcie dzieci z autyzmem, w tym zespołem Aspergera?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak planować i organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz wspomagać dzieci z ADHD/ dysleksją/FASD/mutyzmem wybiórczym/ trudnościami w nabywaniu umiejętności i zachowaniu?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak wspomagać dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i jak dostosowywać otoczenie przedszkolne, by minimalizować negatywne skutki zaburzeń. Szkolenie podzielone na szczegółowe moduły (jedno lub kilka spotkań w zależności od potrzeb nauczycieli): dzieci z zaburzeniami modulacji, dyspraksją, zaburzeniami posturalnymi, zaburzeniami motoryki małej, różnicowania dotykowego?
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak organizować zajęcia stymulujące rozwój dzieci z wykorzystaniem metody motoryczno-słuchowo-narracyjnej (opracowanej i realizowanej przez dr Adrianę Kloskowską).
  • Szkolenie podzielone na szczegółowe moduły (jedno lub kilka spotkań w zależności od potrzeb nauczycieli): metoda motoryczno-słuchowo-narracyjna w kontekście integracji sensorycznej oraz w świetle badań z zakresu neurobiologii, stymulacja motoryczna, słuchowa, narracyjna po co i jak?; co i jak robić krok po kroku, wykorzystując metodę motoryczno-słuchowa-narracyjną.
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
  • Jak minimalizować zmęczenie cyfrowe oraz lęki wynikające z przeciążenia informacjami u dzieci?
  • Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
  • Dobrostan i zdrowie psychiczne czyli jak zadbać o jakość życia i poczucie bezpieczeństwa dzieci.
  • Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Dialog motywujący jako skuteczna metoda wspomagająca proces wychowawczy w sytuacjach kryzysowych.
  • Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
  • Jak radzić sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami dzieci.
  • Zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa
  • Strategie efektywnej współpracy z rodzicami.
  • Wypalenie zawodowe stop czyli jak radzić sobie ze stresem i zapobiegać sytuacjom kryzysowym.
  • Budowanie zespołu i efektywna współpraca nauczycieli.
  • Mutyzm wybiórczy. Jak pomóc dzieciom, które cierpią w milczeniu?
  • Jak minimalizować zmęczenie cyfrowe oraz lęki wynikające z przeciążenia informacjami u dzieci i młodzieży.
  • Jak planować i organizować wczesne wspomaganie rozwoju dzieci.
  • Aktywny przedszkolak czyli jak projektować optymalną przestrzeń rozwojową dziecka.

Dla kadry kierowniczej:

  • Budowanie zespołu w oparciu o zasoby i porozumienie; budowanie relacji w oparciu o style zachowań; odważne przywództwo; liderowanie w kryzysie; zarządzanie zmianą w zespole; twórczy i odważny lider – jak projektować przestrzeń edukacyjną na miarę XXI wieku.
  • Siłą stresu, wypalenie zawodowe, motywacja, zarządzanie sobą.
  • Wykłady motywacyjne dla dzieci i młodzieży: Uczyń swoje życie wspaniałą przygodą. Szczęśliwi ludzie zmieniają świat.
  • Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu i szkole.
  • Matematyka Montessori – jak przygotować do niej dziecko?
  • Edukacja językowa w metodzie Montessori.
  • Edukacja kosmiczna w metodzie Montessori.
  • Doświadczenia sensoryczne w metodzie Montessori.
  • Metody aktywizujące na lekcjach matematyki.
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki.
  • Indywidualizacja pracy na lekcjach matematyki.
  • Dobry start w DOBROstan, czyli jak zadbać o siebie na własnych zasadach wzmacniając mocne strony, pewność siebie i poczucie własnej wartości.
  • Stres i lęk w pracy nauczyciela tym dwóm panom stanowczo mówimy nie. O przyczynach, objawach i sposobach radzenia sobie.
  • Rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych z elementami arteterapii. Jak realizować i zaplanować zajęcia dodatkowe dla uczniów i uczennic w ramach programów profilaktycznych.
  • Działania wychowawcze i profilaktyczne w realiach szkolnych, czyli jak zaangażować społeczność szkolną?
  • EMOCJE na wodzy czy raczej pod czułą kontrolą? jak wspierać uczniów i uczennice w radzeniu sobie z emocjami.
  • Nauczyciel w roli wychowawcy jak wzmacniać uczniów w budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości. Pomysły, inspiracje oraz wsparcie dla wychowawców z elementami arteterapii, filmu, książek i gier.
  • Kompetencje 4K w szkole, czyli jak rozwijać kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja i współpracę najważniejsze umiejętności XXI wieku.
  • Aby chciało się chcieć jak zmotywować i aktywizować uczniów.-
  • Trening kreatywności, czyli jak kształcić u uczniów samodzielność, kreatywność, krytyczne myślenie i innowacyjność?
  • Podróż w głąb świata wartości, relacji i bezpieczeństwa w Internecie. O tym, co jest ważne, na co zwrócić uwagę i jak pracować z uczniami i uczennicami na godzinach wychowawczych i lekcjach informatyki.
  • Projekt edukacyjny i elementy design thinking w szkole, czyli jak rozkręcić projekt.
  • Lekcja na opak, czy do góry nogami? O metodzie odwróconej lekcji w ujęciu praktycznym i metodycznym.
  • Lekcja jak przygoda, czyli zaprojektuj własny Escape Room z wykorzystaniem Canvy i formularza w chmurze.
  • Co zrobić, aby chciało się chcieć, czyli jak motywować uczniów do nauki i rozwoju i angażować ich podczas lekcji?
  • Design Thinking w edukacji, czyli myślenie projektowe w pracy nauczyciela. Warsztat praktyczny.
  • Integracja klasy, czyli budowanie pozytywnych relacji w klasie i szkole.
  • Nowoczesna godzina wychowawcza praktyczne ćwiczenia, pomysły na lekcje, książkowe i filmowe inspiracje.
  • Tu się dzieje, czyli o roli Samorządu Uczniowskiego i Wolontariatu w rozwijaniu kompetencji, talentów, pasji i rozbudzaniu aktywizmu od najmłodszych lat.
  • Terapia ręki i rozwijanie motoryki małej.
  • Wykorzystywanie metody AAC w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu.
  • Tworzenie pomocy dydaktycznych z zakresu AAC.
  • Metoda behawioralna w pracy z uczniem z ASD.
  • Indywidualizacja pracy z uczniem z ASD.
  • Wykorzystywanie nowych technologii w pracy z uczniem z ASD.
  • Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu i szkole.
  • Planowanie pracy nauczyciela i pedagoga specjalnego z uczniem ze spektrum autyzmu.
  • Zajęcia rozwijające kreatywność w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
  • Ocenianie kształtujące w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Jak być wychowawcą w klasie z uczniami ze spektrum autyzmu.
  • Metodyka nauczania w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Zabawy ogólnorozwojowe w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Podstawy kodowania i programowania online i offline.
  • Tablet jako narzędzie w procesie edukacji, rozszerzona rzeczywistość.
  • Aktywne metody nauczania edukacji matematycznej, polonistycznej i muzycznej w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Praca metodą projektu.
  • Klocki korbo w edukacji przedszkolnej i szkolnej.
  • Kodowanie w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej.
  • STEAM w nauczaniu przedmiotów science.
  • Doświadczenia i warsztaty terenowe podczas lekcji science.
  • Narzędzia TIK na lekcjach science.
  • Metoda projektu na lekcjach biologii.
  • Zmiany klimatu a przedmioty szkolne.
  • Jak budować kompetencje kluczowe, integrując wiedzę i umiejętności?
  • ABC współpracy z rodzicami uczniów.
  • Jak rozwinąć skrzydła u swoich uczniów? Praktyczne wskazówki rozwoju dziecka.
  • Praca metodą projektów. Jak? Gdzie? Kiedy? Krok po kroku przez STEAM.
  • Pomysły na rozbudzenie ciekawości uczniów.
  • Zaprojektuj swoje lekcje i miej uczniów, jakich pragniesz.
  • Holistyczne podejście do edukacji. Czyli szkoła życia.
  • Myślenie wizualne w edukacji.
  • Jak tworzyć notatki graficzne?
  • Jak uczyć się skutecznie rysując notatki graficzne?
  • Sketchnoting na lekcjach historii i nie tylko.
  • Sketchnoting analogowy i cyfrowy podstawy programu Procreate.
  • Podstawy programowania.
  • Szkolenie z TIK, cyfrowy narzędziownik nauczyciela anglisty.
  • Aktywne metody nauczania na angielskim.
  • Szkolenie z kodowania offline (bez komputera) w edukacji przedszkolnej/wczesnoszkolnej-TIK na języku angielskim.
  • Szkolenie z podstaw programowania w wizualnym języku programowania Scratch 3.0 oraz robotyki.
  • Programowanie w C++.
  • Programowanie w Python.
  • Kodowanie online i offline.
  • Rozwijanie kreatywności wśród uczniów praca metoda projektu.
  • Laboratoria Przyszłości- Drukarki 3D
  • Szkolenia z obsługi drukarki 3D.
  • Modelowanie i projektowanie przestrzenne, przygotowanie modeli pod wydruki, materiały do druku.
  • Podstawy programowania.
  • Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w codziennej pracy z uczniami – priorytet MEiN.
  • Kształcenie kompetencji uczniów (szczególnie myślenie: krytyczne, kreatywne, refleksja).
  • Nowoczesna dydaktyka.
  • Wszystko co dotyczy psychologii pracy z uczniem i współpracy pomiędzy nauczycielami
  • Dobrostan nauczyciela i ucznia.
  • Społeczno-emocjonalny proces uczenia się (SEL).
  • Jak oceniać, aby uczniowie się uczyli?
  • Jak zmienić przestrzeń szkoły, aby służyła uczeniu się. 
  • Aktywne metody nauczania:
  • Praca projektowa z uczniami metodą design thinking.
  • Nowa matura a z języka polskiego.
  • Wyobraźnia wprawiona w ruch digitalne i analogowe metody pracy z tekstem na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej w świetle nowej podstawy programowej.
  • Jak uwspółcześnić romantyczną wizję świata? Kreacje wirtualne i analogowe w kontekście nowej matury z języka polskiego.sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
  • Jak rozbudzić w uczniach kreatywność? Metody na kształcenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych na lekcjach języka polskiego.
  • Film na lekcji wychowawczej i języku polskim. Praca z tekstem audiowizualnym jako sposób na realizację treści programowych.
  • Esej na nowej maturze. Jak przygotować uczniów do interpretacji i tworzenia eseju?
  • Twórcze lekcje języka polskiego sposoby na efektywną pracę na lekcji.
  • Matematyczny TIKowy niezbędnik nauczanki.
  • Matematyka bez kserówki.
  • Matematyka na dywanie- gry i zabawy rozwijające kompetencje matematyczne.
  • Lekcja matematyki online.
  • Czytamy w klasie jak rozwijać zamiłowania czytelnicze? Dobre praktyki Czytanki dla Hanki oraz Przystanek Czytankowo, propozycje pracy z lekturą.
  • Zabawy muzyczno-ruchowe w edukacji małego dziecka elementem podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23). 8H
  • Aktywność twórcza i odtwórcza dzieci w wieku wczesnoszkolnym w działaniach muzycznoruchowych opartych o ideę Carla Orffa elementem ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23) 8H
  • Wprowadzenie do nowych metod i technik rozwijających kreatywność dziecka (m.in. storyline, storytelling, rysunek narracyjny) jako element rozwijania umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23- online.
  • Przygody z instrumentami elementem podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach webinarium (Priorytety MEN na rok szkolny 2022/23).
  • Kompetencje kluczowe w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
  • Wykorzystywanie narzędzi TIK i aktywnych metod nauczania w szkole ponadpodstawowej.
  • Metody aktywizujące na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
  • Sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
  • Sposoby organizowania zebrań z rodzicami.
  • Mediacje szkolne.
  • Metody coachingowe w pracy wychowawcy oraz nauczyciela polonisty.
  • Sposoby utrwalania wiedzy.
  • Ocenianie kształtujące.
  • Sposoby przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego z języka polskiego w formule od 2023 roku.
  • Włączanie ucznia w proces tworzenia zajęć edukacyjnych przy wykorzystaniu aktywizujących metod kształcenia.
  • Trochę pod prąd,ale z nurtem współczesnej edukacji.
  • Jak efektywnie uczyć w szkole?” czyli ABC kształcenia interdyscyplinarnego (blokowego).
  • Doświadczanie świata” jako alternatywa dla edukacji transmisyjnej.
  • Wyzwalanie samoaktywności edukacyjnej inspirowane pedagogią C. Freineta doświadczenia praktyczne.
  • „Odkrywamy, rozwijamy, wzmacniamy” inspirujące zajęcia z wykorzystaniem freinetowskich technik kształcenia.
  • „Myślimy, tworzymy, doświadczamy” od swobodnego tekstu do kompleksu zainteresowań.
  • „Co jest na końcu świata? rozbudzanie ciekawości poznawczej dzięki zastosowaniu fiszek problemowych i korespondencji międzyklasowej.
  • Metody pracy inspirujące uczniów do twórczego poznawania świata.
  • Warsztatownia freinetowska, czyli ABC pedagogiki C. Freineta na przykładzie rozwiązań szkoły Cogito.
  • Autonomia w działaniu o czym współdecyduje mój uczeń?
  • Czy nie lepiej jest „doceniać a nie oceniać” jak to zrobić?
  • „Trzaski elektryczne i kolizje chemiczne”, czyli o tym jak uczyć efektywnie.
  • Przestrzeń wolności i odpowiedzialności o nowej kulturze uczenia się w kontekście budowania relacji.
  • Jak sprostać nowej rzeczywistości i nowym potrzebom uczniów? Jak wyzwolić w dziecku poczucie sprawstwa i samorealizacji? Jakie modele lekcji zastosować?
  • „Nie da się” jest tylko w naszych głowach jak uczyć z pasją?
  • Jak wykorzystać aplikację genially w edukacji. Edutriki.
  • Triki w aplikacji genially.
  • Narzędzia cyfrowe w pracy bibliotekarza.
  • Flipgrid w kształtowaniu kompetencji uczniów i nauczycieli.
  • Wakelet jakiego nie znasz.
  • Praca z autorskim programem nauczania.
  • Kto pyta ten błądzi, czyli jak angażować uczniów na zajęciach.
  • Jak (nie)zabić w uczniach ciekawości świata.
  • O współpracy z rodzicami słów kilka.
  • Teatr od kuchni.
  • 3-2-1-0-Start! Przybornik wczesnoszkolny.
  • Zachęcam, czy jednak zniechęcam do czytania?
  • Nie!angażować ucznia.
  • Podstawy pracy z autorskim programem nauczania.
  • Rodzic sojusznikiem w szkole.
  • Jak? Kiedy? Dlaczego?
  • Jak rozwijać kompetencje językowe dzieci w przedszkolu (angielski, hiszpański).
  • Jak uczyć języków obcych dzieci i młodzież ze SPE.
  • Gry i zabawy w nauce języka obcego u najmłodszych uczniów.
  • Muzyka i zabawy muzyczne w procesie rozwijania kompetencji językowych uczniów.
  • Techniki i metody zapamiętywania nowych słówek.
  • Tikowy narzędziownik nauczyciela języka angielskiego i hiszpańskiego.
  • Excel w pracy nauczyciela i dyrektora szkoły. Excel od podstaw.
  • Edukacja to relacja.
  • Jak zaplanować, wprowadzić, pozyskać fundusze, rozwinąć i potem wypromować w szkole nowy profil klasy.
  • Integracja nowej grupy wychowawczej i bycie wychowawcą na medal.
  • Jak skutecznie przygotować uczniów do nowej matury z języka angielskiego.
  • Emisja i higiena głosu.
  • Terapia logopedyczna.
  • Dobre relacje to sukces ucznia i nauczyciela.
  • Wspomaganie nauki czytania w klasach młodszych.
  • Samosterowność i sprawczość ucznia młodszego drogą do edukacyjnego sukcesu.
  • SEL w projektowaniu okazji edukacyjnych sprzyjających rozumieniu emocji i budowaniu relacji.
  • Ocenianie uczniów w młodszym wieku szkolnym.
  • Pięknie się różnimy i razem pracujemy.