Ośrodek oprócz ofert szkoleń oferowanych przez specjalni.pl zaprasza do współpracy w zakresie prowadzenia szkoleń przez wykwalifikowanych nauczycieli z całej Polski.

Kadra Ośrodka:

Zyta Czechowska- Nauczyciel Roku 2019. Właściciel i dyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli- Zyta Czechowska specjalni.pl. Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Trener Umiejętności Społecznych, prowadzi własny gabinet edukacyjny. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ Czas TIKa”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Autorka wielu publikacji i artykułów. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Mistrzów Kodowania i Cyfrowego Dialogu  i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania. Należy do społeczności SuperbelfrzyRP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Autorka i realizatorka wielu projektów, Ambasadorka Programu eTwinning. Ambasadorka Marki W. Kruk.

Jolanta Majkowska- Nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem, wicedyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku. Absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. A.Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z informatyki i języka polskiego. Od lat wdraża nowoczesne technologie w szkole specjalnej. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli ,,Czas TIKa”. Autorka licznych artykułów i publikacji na temat innowacyjnych metod i technik nauczania, prelegentka na ogólnopolskich konferencjach. Trenerka programu Mistrzowie Kodowania, autorka ścieżki dla szkół specjalnych w programie Fundacji Orange #SuperKoderzy propagującym programowanie. Laureatka ogólnopolskich konkursów. Autorka i współautorka programów autorskich, projektów, stron internetowych oraz innowacji pedagogicznych. Współautorka bloga propagującego wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych i kreatywnych pomocy dydaktycznych w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze.

 dr Adriana Kloskowska- Nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, właściciel i szkoleniowiec w Impuls do Rozwoju, mówca motywacyjny, autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i artykułów, które publikuje w Charakterach, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, gościnnie we Wczesnej Edukacji, Horyzontach Anglistyki, TIKu w Edukacji, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy nt. naturalnych dźwigni umysłu, prowadzi na FB stronę Impuls do rozwoju edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli, autorka bloga na stronie www.adrianakloskowska.pl, mama nastolatki.
mgr Marta Florkiewicz- Borkowska- Nauczyciel Roku 2017. Nauczycielka języka niemieckiego oraz zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej im.Karola Miarki w Pielgrzymowicach, tutorka, trenerka edukacyjna, edukatorka w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, trenerka i mentorka w wielu ogólnopolskich projektach takich jak  Cyfrowa Szkoła, Aktywna Edukacja, Cybernauci, Mistrzowie Kodowania, Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą 2.0, SpołEd oraz Asy Internetu. Dyplomowana arteterapeutka. Autorka artykułów dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, scenariuszy szkoleń i warsztatów związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w nauczaniu oraz rozwijaniem kompetencji cyfrowych a także zastosowania arteterapii w edukacji, w tym wielu innowacji pedagogicznych. Autorka cyklu rozwojowych warsztatów z elementami arteterapii dla młodzieży i nauczycieli. Prelegentka na konferencjach edukacyjnych i webinarach, współpracuje z wieloma instytucjami edukacyjnymi i wydawnictwami, współorganizatorka całodniowej konferencji online EduMocOnline,  uczestniczka warsztatów doskonalących i programu Futur Classroom Lab w Brukseli, prelegentka na konferencji  TEDxRawaRiver  w Katowicach. Należy do społeczności Superbelfrzy RP, ambasadorka #WiosnyEdukacji,  #RokuRelacji oraz kampanii #JesteśTwórcąMaszPrawo realizowanej przez PWM,  jurorka i ekspertka w konkursie “Projektanci Edukacji” organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era. Opiekunka ogólnopolskiej międzyszkolnej akcji awatarkowej, ogólnopolskiego projektu uczniowskiego  “Pożeracze Smutków” oraz współopiekunka ogólnopolskiej kampanii społecznej “Słowa Krzywdzą”, która opisana została w książce Justyny Sucheckiej “Young Power”. Współautorka publikacji „Asy Internetu – Turniej.Pięć opowiadań o wartościach, emocjach i bezpieczeństwie w internecie”, która powstała w ramach programu Asy Internetu, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą i Google oraz autorka dobrych praktyk w publikacji „TIK w pigułce” autorstwa Macieja Danieluka oraz „Trendy w edukacji 2.0”. Fanka nauki metodą projektu, design thinking, odwróconej klasy, uczenia przez nauczanie oraz nowoczesnych technologii. Propagatorka wykorzystywania gier planszowych, zabaw aktywizujących i metod kreatywnych w edukacji oraz łączenia offlinu z onlinem. Koordynatorka wielu projektów ogólnopolskich i międzynarodowych. Działaczka społeczna.
Wyróżniona przez Wysokie Obcasy w gronie 50 Śmiałych Kobiet 2017 roku oraz nominowana w plebiscycie Gazety Wyborczej “Ludzie Roku” w kategorii Edukacja w roku 2019. We wrześniu 2019 roku bohaterka cyklu Autoportrety we wrześniowym numerze Magazynu “Voque Polska”. Microsoft  Innovation Educator Expert 2019/2020 i 2020/2021.  W roku 2019 wpisana na listę 100 osób uznanych przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce za mające wpływ na rozwój umiejętności cyfrowych Polaków.
Katarzyna Włodkowska- eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradca metodyczny, nauczycielka języka polskiego i edukacji medialnej, koordynatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjnych i humanitarnych, certyfikowana trenerka oświaty, egzaminatorka maturalna.
Wyróżniona w konkursie „Wielkopolski Nauczyciel Roku”, organizowanym przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, w 2018 roku znalazła się w gronie 13 najlepszych nauczycieli w Polsce, w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielski. W 2019 roku została finalistą konkursu „Za naprawianie świata” im. Ireny Sendlerowej organizowanego przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu. W 2012 roku została wyróżniona w konkursie „Człowiek roku” organizowanym przez Tygodnik Pilski, w 2017 wyróżniona tytułem „Najpopularniejszy Nauczyciel Powiatu” w konkursie organizowanym przez Głos Wielkopolski. W 2018 wyróżniona w plebiscycie organizowanym przez Tygodnik Pilski tytułem Człowiek Roku, w kategorii Kultura i Oświata. Prelegent na wielu ogólnopolskich konferencjach. Liderka programu Wiki- szkoła, którego celem jest stworzenie metodami partycypacyjnymi narzędzi do prowadzenia lekcji oraz podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych. Liderka projektu „Zaproś mnie na swoja lekcję”,  który umożliwia spotkania uczniów z ekspertami i pasjonatami.   Koordynatorka projektu społecznego „Lekcje w sieci”, który ma za zadanie pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom w dotarciu do zweryfikowanych treści edukacyjnych. Współpracuje z fundacją Forum Dialogu, Anioły Kultury i Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej.
Od 15 lat z powodzeniem prowadzi klasy medialne, funkcjonujące na mocy programu autorskiego. Zaszczepia w uczniach ciekawość świata, wspomaga rozwój pasji, inspiruje do tworzenia i przełamywania ograniczeń. Jej zdaniem relacje są ważniejsze niż informacje. Popularyzuje techniki wspierające nauczanie. Z pasją naucza i uczy się od innych. Wprowadza w życie unikatowe projekty. Charakteryzuje ją potrzeba działania. Swojego sukcesu nie mierzy wynikami rankingów, ale poczuciem spełnienia swoich uczniów.

Mateusz Łysek- Mateusz Łysek – nauczyciel historii, edukacji wczesnoszkolnej, edukacji przez szachy w Szkole Podstawowej nr 4 im. Gustawa Morcinka w Radlinie. Główne zainteresowania skupiają się wokół myślenia wizualnego w edukacji. Od kilku lat wprowadza z powodzeniem sketchnoting na swoich lekcjach. Od 2017 roku tworzy społeczność skupiającą rysujących nauczycieli. Twórca bloga Belfry Bazgrolą.

Aleksandra Schoen Kamińska- nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, członkini grup SuperbelfrzyRP i SuperbelfrzyMini, trenerka w programie #SuperKoderzy Fundacji Orange, w 2018 i 2019 roku na liście STU SPRUC, pasjonatka nowoczesnych technologii i zajęć muzycznych.  Prowadzi blogi – Klikankowo, Tableuczek, Klik TiK.
Joanna Szczech- Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunkach:  pedagogika specjalna, a także praca socjalna z resocjalizacją. Pedagog specjalny, nauczyciel pracujący metodą Marii Montessori, nauczyciel matematyki.  Wykorzystuję pedagogikę Marii Montessori  w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z innymi nauczycielami na szkoleniach, warsztatach na  temat pedagogiki Marii Montessori,  a także z zakresu aktywnych metod na lekcjach matematyki. Prowadzi praktyczne warsztaty tematyczne dla każdego, kto szuka ciekawych, nieszablonowych pomysłów na pracę z uczniem.
Paulina Rutkowska-  Pedagog specjalny, od 10 lat nauczyciel w szkole specjalnej.Specjalizuje się w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w której wykorzystuje metodę alternatywnej komunikacji oraz metodę behawioralną będące obszarem jej zainteresowań jak i zawodowego rozwoju.W wolnym czasie promuje metodę AAC poprzez prowadzenie własnego bloga rozumiemysiebezslowpr.blogspot.com/, dzięki czemu wspiera nauczycieli jak i rodziców w rozwoju umiejętności komunikacyjnych osób z zaburzeniami mowy. 

Karolina Antkowiak- Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze na wydziale matematyki. Od 2000 roku na stałe związana z Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Pogorzeli jako nauczyciel matematyki, fizyki oraz przedmiotów zawodowych w technikum o profilu informatycznym. Autorka artykułów opublikowanych na łamach takich magazynów jak TIK w Edukacji, Dyrektor Szkoły, Dobre Praktyki oraz Biblioteka Publiczna. Testerka sprzętu i oprogramowania. Uczestniczka jak i prowadząca warsztaty w projektach szkolnych oraz na konferencjach na terenie całego kraju. Występowała na najważniejszych konferencjach dla nauczycieli i dyrektorów w całej Polsce m.in.: Kongres TIK w Edukacji, Ogólnopolskie Zloty Innowacyjnych Nauczycieli i Dyrektorów, Lepsza Edukacja, Majowe Mrozy w Warszawie, Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych, a także Nowoczesne Technologie w Służbie Cyfrowej Szkoły i Administracji. Od września 2017 roku posiadająca tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. W marcu 2018 roku na zaproszenie Microsoft brała udział w międzynarodowej konferencji E2 Education Exchange w Singapurze. Trenerka i edukatorka, pasjonatka nowych technologii i programowania. Członkini grupy SuperBelfrzy RP, posiadająca tytuł OSEHero. Wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce wpisem na listę 100 osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2019 roku. Autorka fanpage PANI Informatyk oraz „Dotykalscy – monitor w klasie”, Lider projektu Ambasadorzy Promethean w Polsce. Jej największym zainteresowaniem oprócz nowych technologii jest druk 3D, którym zajmuje się od 2013 roku. Szkoli młodzież i dorosłych omawiając tajniki zarówno sprzętu oraz druku 3D, jak i modelowania oraz projektowania modeli przestrzennych. 

Joanna Hofman- Dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w ZSP nr 9 w Poznaniu. Pasjonatka alternatywnych metod nauczania i nowych technologii. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz WSZ Kadry dla Europy w Poznaniu. Współtworzy kanał edukacyjny EDUmaMY na YouTube, Fanpage na FB o tej samej nazwie oraz grupę Odjazdowa klasa – edukacja wczesnoszkolna. Prowadzi swojego bloga www.joannahofman.pl. Certyfikowany Microsoft Innovative Educator Expert. Laureatka konkursu Microsoft TechPill Challenge 2019. Należy do grupy Superbelfrów RP. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Trenerka warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie efektywnej nauki i twórczego myślenia. Autorka wielu projektów, programów autorskich i innowacji pedagogicznych oraz rozdziału podręcznika akademickiego UAM dot. Metod kształtowania kompetencji matematycznych. Facylitator Design Thinking. Ekspert w zakresie mediacji rówieśniczych i relacji z rodzicami. Absolwentka kursów Montessori.

 

Tomasz Ordza- Tomasz Ordza – zastępca dyrektora, nauczyciel przedmiotów science oraz wychowawca w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Absolwent Wydziału Biologii UAM w Poznaniu. Współorganizator licznych projektów międzynarodowych w ramach eTwinning, a także synergii projektu eTwinning i Erasmus+.  Ambasador i trener warsztatów komputerowych eTwinning w województwie wielkopolskim. Pomysłodawca interdyscyplinarnego konkursu „Science – lubię to!”, a także inicjator licznych warsztatów terenowych oraz spotkań uczniów z naukowcami. Współprowadzący moduł „Interdyscyplinarne projekty badawcze w szkole” dla studentów Wydziału Biologii UAM w Poznaniu. Współpracuje z czasopismem „Biologia w Szkole”, do którego pisze artykuły na temat praktyki szkolnej oraz STEAM-owych projektów. Należy do grupy Superbelfrzy RP.

Barbara Ostrowska – doktor psychologii, nauczyciel teorii wiedzy i psychologii, a od września 2020 roku koordynator programu międzynarodowego IB DP w Międzynarodowym Liceum Ogólnokształcącym Paderewski w Lublinie. Trener i egzaminator Organizacji Matury Międzynarodowej IBO – prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, m.in. Fundacją Szkoła z Klasą oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie, a także certyfikat MCE: Microsoft Certified Educator. W 2018 roku nominowana do nagrody Nauczyciel Roku, a w 2019 laureatka konkursu EduInspirator za aktywne angażowanie się w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych Erasmus+, ich najwyższą jakość i dzielenie się z innymi nauczycielami. Współprowadzi podcast edukacyjny Educatio Perpetua!

Sylwester Zasoński-Od ponad 17 lat nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej. Wiceprezes fundacji Inspiruje.my. Ekspert w zakresie wdrażania i wykorzystania programowania, robotyki, TIK oraz nowych technologii w edukacji. Członek grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP. Autor kursów wydawnictwa Operon oraz materiałów edukacyjnych. Ambasador Scientix i STEM Alliance. Microsoft Innovative Educator Expert, EU Code Week Leading Teacher for Poland, ambasador eTwinning.

Beata Skrzypiec – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, ekspert do spraw awansu zawodowego,
trenerka i mentorka w programie „Zaprogramuj przyszłość”. W 2019 roku na Liście STU SPRUC.
Członkini grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. Z zamiłowania etwinnerka. Pracuje metodą
projektu, wdraża i wykorzystuje nowe technologie w edukacji. Promuje edukację matematyczną w
działaniu, poza ławką szkolną.
Ewa Drobek- Ogromnie cenię sobie zaufanie, którym obdarzyli mnie moi wychowankowie, wybierając mnie na matkę chrzestną swoich dzieci, wiele lat po ukończeniu szkoły. Sama postrzegam się jako nauczycielkę z dużym poczuciem humoru i dystansem do świata i samej siebie. Potrafię się śmiać ze swoich błędów i mówić „nie wiem, ale chcę się nauczyć”. Do wszystkich konkursów zgłosili mnie moi uczniowie, co jest dla mnie największym wyróżnieniem. Jako jedna z dwóch nauczycieli w Polsce zostałam wyróżniona w globalnym konkursie Global Teacher Award 2019. W październiku 2019 roku otrzymałam wyróżnienie w konkursie Nauczyciel Roku 2019 – organizowanym przez Głos Nauczycielski. Znalazłam się na liście 50 najbardziej zaangażowanych nauczycieli świata w globalnym konkursie Dedicated Teacher Awards 2020 – jako jedyna Polka.
Nauczyciel praktyk z 21- letnim stażem. Uczę języka angielskiego i niemieckiego, prowadzę 2 autorskie projekty – Żmichowska Śpiewa (gdzie od 7 lat wcielam się w rolę producenta płyt i rozwijam talenty wokalne oraz muzyczne młodzieży, organizuję koncerty i uczestniczę w konferencjach w Polsce i za granicą, dzieląc się swoją pasja i wiedzą z innymi nauczycielami) oraz Łazik Teatralny (gdzie od 12 lat zachęcam młodzież i rodziców swojego liceum do wspólnego chodzenia do teatru). Jestem członkiem i administratorem grupy Superbelfrzy RP, Nauczycielem Roku Języka Angielskiego BAS 2018, zostałam wyróżniona wraz z młodzieżą za projekt „Żmichowska Śpiewa” w konkursie Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Jestem członkiem międzynarodowej grupy nauczycieli Music Teachers for Global Peace – nie jestem muzykiem, jednak moje zaangażowanie w rozwój muzyczny młodzieży zostało docenione w ten wyjątkowy sposób. Zachęcam uczniów do udziału w akcjach charytatywnych współpracując z fundacją Face to Face with the world – z pomocą której wraz z uczniami opiekujemy się sierocińcem w Ugandzie. Jestem nauczycielem zwolnionym z teorii, więc pomagam swoim podopiecznym angażować się w projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jestem wychowawcą z zacięciem artystycznym. Prywatnie jestem mamą i żoną, mam psa rasy mix jamniko – labradora. Kocham teatr i dobrą muzykę oraz oczywiście swoją pracę.
Piotr Kaja – nauczyciel muzyki i rytmiki, kompozytor, aranżer i muzyk, edukator/trener
prowadzący od 1993 roku warsztaty metodyczne dla nauczycieli. Uczestnik międzynarodowych projektów edukacyjnych. Uczestnik i lektor Międzynarodowych Letnich Kursów Orffa
organizowanych przez Instytut Carla Orffa w Salzburgu. Uczestnik i lektor „AMIS Music Educators’ Conference 2016” organizowanej przez The Association for Music in International Schools (Wielka Brytania). Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji książkowych oraz opracowań muzycznych wydanych m.in. na kasetach magnetofonowych, płytach kompaktowych i multimedialnych CDROM-ach. Ponadto autor licznych artykułów metodycznych, naukowych i popularnonaukowych, programów nauczania muzyki oraz programów wychowania przedszkolnego. Projektant gier edukacyjnych. Prace autora wydawane były m.in. przez takie wydawnictwa jak: Wydawnictwo ALEX, Prószyński i S-ka, Wychowanie Muzyczne w Szkole, Rożak, MAC, JUKA, Eduskrypt.pl, P21, Nowa Era, Froebel.pl, Librus, Bliżej Przedszkola, PWN Wydawnictwo Szkolne. Członek zespołu nominowanego do WORLD SUMMIT AWARD 2007 za najlepszy projekt e-learningowy w Polsce. Współtwórca Ogólnopolskiego Programu „Twórczy Nauczyciel – Twórcza Edukacja” oraz projektu edukacyjnego P21 – Twórcze Przedszkole XXI wieku. Współautor Podstawy programowej w zakresie edukacji muzycznej (2008 r.). Członek Zespołu Autorskiego Pakietów Edukacyjnych opracowującego oprogramowanie podłóg interaktywnych oraz ekspert dydaktyczny DIDACTIX IT. Członek Rady Programowej „Trampolina” i ekspert PWN w zakresie edukacji muzycznej w przedszkolu (od 2018 r.).