Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl

Celem zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jest jest korygowanie i kompensowanie odchyleń rozwojowych i zaburzeń psychoruchowych dziecka lub ucznia. Zajęcia mogą być prowadzone
w przedszkolu, szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne kierowane są do uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Najczęściej są one organizowane dla uczniów:
- z zaburzeniami rozwojowymi
- niesłyszących i niedosłyszących,
- niewidzących i niedowidzących,
- niepełnosprawnych ruchowo,
- niepełnosprawnych intelektualnie,
- ze spektrum autyzmu,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- z chorobami przewlekłymi,
- z zaburzeniami psychicznymi oraz niedostosowanych społecznie
- z odchyleniami rozwojowymi (z inteligencją niższą niż przeciętna)
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią).
Kto może prowadzić takie zajęcia?
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są zajęciami specjalistycznymi, wymienionymi w § 6 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Do ich prowadzenia wymagane jest posiadanie kwalifikacji z zakresu terapii pedagogicznej.
Ile trwają takie zajęcia?
Zarówno w szkole, jak i w przedszkolu godzina zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej trwa 45 minut. Trzeba mieć na uwadze, że w przypadku dzieci młodszych czas trwania zajęć powinien być odpowiednio skrócony.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, tak jak wszystkie pozostałe zajęcia specjalistyczne, mogą być prowadzone indywidualnie lub w grupie.
Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 5 osób.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dokumentujemy w dzienniku tych zajęć.
Przykładowe zapisy w dzienniku tych zajęć.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez wystukiwanie np. patyczkiem o bębenek, wyklaskiwanie, wytupywanie
- Odgadywanie odgłosów docierających zza zasłony lub zza ściany.
- Ćwiczenia pamięci słuchowej poprzez słuchanie bajek, opowiadań, wierszyków i zagadek.
- Usprawnianie percepcji wzrokowej poprzez segregowanie kolorowych klocków: pod względem barwy, kształtu czy wielkości.
- Usprawnianie percepcji wzrokowej poprzez układanie obrazków w ustalonej kolejności.
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez utrzymywanie równowagi
- podczas stania na jednej nodze, podczas przechodzenia przez przeszkody itd.
Więcej przykładów znajdziesz w naszej teczce:

Jakie obszary zaburzeń usprawniamy na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych?
Dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce należy przede wszystkim
podczas zajęć kompensacyjno- korekcyjnych zaplanować na przykład takie ćwiczenia które:
- Kształtują funkcje percepcyjno- motoryczne.
- Ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową.
- Ćwiczą percepcję słuchową.
- Ćwiczą orientację przestrzenną.
- Doskonalą umiejętność klasyfikowania, porównywania przedmiotów.
- Usprawniają umiejętności grafomotoryczne.
- Doskonalą umiejętności rozwiązywania zadań z treścią.
- Rozwijają myślenie i umiejętności matematyczne.
- Aktywizują lewą i prawą półkulę,
- Ćwiczą orientację kierunkową na płaszczyźnie – figury geometryczne.
- Ćwiczą umiejętności mające na celu zorientowanie się w czasie, przestrzeni.
- Doskonalą sprawność manualną i grafomotoryczną.
- Doskonalą technikę czytania i pisania.
- Pomagają w usprawnianiu zaburzeń związanych np. z dysleksją rozwojową.
Jak widzą litery i liczby dzieci z dysleksją przeczytacie TUTAJ

Jak pracować z uczniami z dysleksją rozwojową przeczytacie TUTAJ
%20(7).jpg)
Przygotowałyśmy dla nauczycieli tych zajęć kompleksowe wsparcie w postaci teczki do zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Serdecznie polecamy!
Zawartość TECZKI:
– Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
– Programy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
– Przykładowe wpisy do dziennika
– Oceny efektywności
– Narzędzia TIK w terapii
– Generatory kart pracy
Teczkę kupisz TUTAJ
.jpg)
☺️ Prowadzisz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w ramach rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych?
☺️ Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania i prowadzenia tych zajęć?
☺️ Skorzystaj z naszej teczki. To kompleksowe wsparcie.
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wskazówki i wybrane aktywności.
3. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
Ilość stron: 54
E-book w formacie PDF
E-book zakupisz TUTAJ

Prowadzisz zajęcia w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się?
Potrzebujesz wskazówek i wsparcia w organizacji tych zajęć?
Polecamy nasz e-obok.
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wybrane strategie uczenia się.
3. Propozycja ćwiczeń.
4. Program zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
.jpg)

Prowadzisz zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu lub szkole?
Szukasz kompleksowego wsparcia?
Mamy dla Was teczkę z materiałami, przykładową dokumentacją, ćwiczeniami i kartami pracy!
1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.
2. Programy zajęć rewalidacyjnych.
3. Przykładowe wpisy do dziennika zajęć rewalidacyjnych
4. Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych.
5. Propozycja ćwiczeń i zabaw.
6. Generatory do tworzenia kart pracy.
7. Karty pracy.
Ilość stron: 220
E-book w formacie PDF
E-book zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole podstawowej dostępny TUTAJ
#rewalidacja#zajęciarewalidacyjne


E-book zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej dostępny TUTAJ


Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
TECZKĘ CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
.png)
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ

Pakiet kart zamówisz TUTAJ


SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO
TECZKA NR 4

Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ

Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń Rad Pedagogicznych.
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ

Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
i szkoleń TUTAJ
