Zadania z sercem

Wielu z nas zastanawia się nad tym, czy akcentować w szkole walentynki. Niektórzy podchodzą do tematu entuzjastycznie, inni krytykują, uznając, że to całkowicie zbyteczny temat.

Każdy ma prawo do swojej opinii. Nasza jest taka, że szkoła nie funkcjonuje w izolacji. Do szkoły przychodzą uczniowie, którzy z tematem spotykają się w swoich domach i w przestrzeniach publicznych. Często dopytują, chcą organizować takie wydarzenia w szkole, przynoszą upominki dla swoich koleżanek i kolegów. 

Dlatego warto ten czas wykorzystać do rozwijania kompetencji emocjonalno- społecznych, do naturalnego, spontanicznego i niekreowanego TUS- Treningu Umiejętności Społecznych. Podczas walentynek nie musimy rozmawiać tylko i wyłącznie o miłości, chociaż to bardzo ważny i piękny temat, ale o szacunku do innych osób, empatii, wdzięczności, sympatii, przyjaźni i koleżeństwa. 

W tym obszarze mieści się mnóstwo zagadnień, emocji i postaw, które mogą stać się motywem  walentynkowych obchodów. Wszystkie te elementy są składowymi zajęć, w ramach których możemy rozwijać kompetencje emocjonalno- społeczne. Możemy integrować uczniów, stwarzać przestrzeń do rozwijania relacji itd.

To bardzo dobry moment do włączania uczniów, w szkolne inicjatywy, w tym także uczniów ze SPE.

Propozycja walentynkowych aktywności:

1. Chmura wyrazowa ze skojarzeniami z miłością i przyjaźnią. Taką chmurę możecie wygenerować na stronie TUTAJ

2. Komiks z dialogiem o miłości. Proponujemy wykonanie takiego komiksu na stronie Canva, albo np. w aplikacji TonnyTool.

3. Znaczek z symbolem walentynek. Kreatywne działanie uczniów, które można zwizualizować na jakieś wirtualnej tablicy. Znaczek można spersonalizować imieniem sympatii. Znaczki wykonacie na stronie Remixer- TUTAJ.

4. Tańczące serce. Proponujemy kreatywną aktywność, przygotowanie animacji w bezpłatnej aplikacji na podstawie rysunku. Instrukcję jak wykonać taką animację prezentujemy TUTAJ

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dy3KQ1U2ulBKI67qx0ABY4bSzgzUkiWXCa5rufjytP9bVA5lKrNCrdNhl-2IhuYjs0eQ3rOvtlWSqD-9Ao6mQnJ5MqQHIEvL_rOZxLZHN4KhojxWdm-Ka5Uj7NGfInIvO8Cyu8
https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dyYQvnWzljPwQ-R02BnmqcdbJ3kZxKckZsjxkoIhjKF2RK4yFWwN0KdeD_6_DAr4Gq2G9PQllNmKKoBwiZvn22gqPYycOMfz9oxYht9tzVuoVkZPTA7kpEslbjmmTnY3L3tDWg

5. Gra kaboom z sercem. Na czym polega ta gra?

6. Serce ze stop-klatkami i wspomnieniami. Zabawy rysunkowe lub opisowe dla starszych uczniów. W poniższym sercu można wpisywać mile wspomnienia z relacjami, przyjaźniami, empatią, miłością itd.

7. Karty kolekcjonerskie z bohaterami przeczytanych lektur, wierszy itd. w tematyce miłości i przyjaźni.

Na kartach można umieścić cechy charakteru naszego bohatera, które są nam bliskie. Albo karty z wymyśloną postacią, do której dopiszemy cechy charakteru, wyglądu, które są dla nas ważne. Karty wygenerujecie TUTAJ

8. Awatary, dzięki którym zwizualizujemy nasze sympatie, ale także bohaterów przeczytanych lektur, czy wierszy z wątkiem przyjaźni lub miłości. Możemy zebrać je na wirtualnej tablicy i następnie chętni uczniowie mogą je zaprezentować i opisać na forum klasy. Awatary wygenerujecie TUTAJ.

9. Generator SMS- W tym czasie generator możemy wykorzystać do symulacji rozmów przyjaciół, którzy bardzo się lubią. Może sms rozmowa, w której chcemy kogoś zaprosić do kina, albo na spacer. W trakcie rozmowy można uczyć się mówić o mocnych stronach rozmówcy itd. 

Generator SMS znajduje się TUTAJ. 

10. Animowana kartka- warto z uczniami przygotować animowane kartki. To dobry pomysł na rozwijanie kreatywności i szybkie ich udostępnienie. Jeśli uczniowie wolą manualne aktywności, można przygotować kreatywne zajęcia, podczas których stworzymy przestrzeń do przygotowania takich „walentynek”.  Kartkę można przygotować TUTAJ. 

Wirtualna kartka dostępna TUTAJ

11. Proponujemy też wirtualne puzzle z elementami, które kojarzą się z miłością i przyjaźnią. Puzzle sa TUTAJ. 

12. Interaktywne ćwiczenia i zadania wykonane np. w aplikacji genially. Przykładowe ćwiczenia 


TUTAJ.

13. Można w pobliżu szkoły przygotować grę terenową. Przykład takiej gry zmieszczamy TUTAJ. 

14. Walentynkowe karty pracy i zabawy, będą również świetnym pomysłem. Znajdziesz je TUTAJ.

15. Organizacja szkolnej kawiarenki. Opis kawiarenki TUTAJ.

16. Słoiczki emocji, empatii czy sympatii. Uczniowie mogą przygotować dla swoich koleżanek i kolegów słoiczki mocy, dobrych myśli, życzeń itd. i z okazji walentynek mogą je podarować. Mogą też wykonać upominki, słoiczki od serca. Z drobiazgami wykonanymi własnoręczni, na wzór świątecznego, który został opisany TUTAJ

https://www.specjalni.pl/2022/12/tus-prezent-od-serca-zamkniety-w-soiku.html#more

17. Rozwijanie kreatywności przez rysunki ze sztuczną inteligencją. Jak działa program, opisałyśmy TUTAJ.

18. Polecamy wykorzystanie strony digipuzzle do rozwijania wyobraźni i ćwiczeń logicznego myślenia z serduszkami w tle. Program TUTAJ

19. I proponujemy coś kreatywnego, ale i bardzo edukacyjnego. Przygotowanie walentynkowej gry: kółko i krzyżyk, lub innej gry, którą uczniowie sami wymyślą. Przygotują do niej swoje zasady i kryteria. Szczegóły TUTAJ.

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dz1mv6isYBrlQJA6zWw_cckDjRoJcW4orjiJkQT9WnrXwtBiA0cRC3YCRBUidyUvf_uNBEd9sEblZUkLc2oNxnkyOp3tjOX5fEaVNGnaWM8ET-_SMSlgtyBmB4pElRnfWM13sM

20. Możemy zaproponować przygotowanie własnych, walentynkowych kartek, ale także np. wybrać jedną z metod, np. sketchnoting i zaproponować taką formę, którą być może polubią i wykorzystają do tworzenia graficznych notatek w przyszłości.

Propozycja kartek, które Mateusz Łysek zaproponował podczas szkolenia na mojego NODN.

21. Warto zaproponować uczniom współpracę przy przygotowaniu np. wspólnej mapy myśli na temat walentynek. Taką mapę myśli możecie przygotować np. w narzędziu Coggle, albo na kreatywnej tablicy copypastedesign. 

Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń,  to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń  Rad Pedagogicznych.

Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ

Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów

 i szkoleń TUTAJ

Zima już zagościła na dobre! Polecamy nasze karty pracy w temacie zimy i ferii. Oferta TUTAJ

Opracowałyśmy pakiet 24 kart pracy do wykorzystania podczas zajęć z wychowawcą oraz podczas zajęć rewalidacyjnych i w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne.

Pakiet kart zamówisz TUTAJ

SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO

TECZKA NR 4

KUP TUTAJ I TUTAJ

Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,

 zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą 

teczkę cz. II

ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.

✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.

✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.

✅Rozdział 3  Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.

✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.

TECZKĘ  CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ

Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!

W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I

TECZKA ZAWIERA:

🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,

🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,

🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,

🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych, 

🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,

🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,

🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ

Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ