ZADANIA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCEGO KSZTAŁCENIE

Zadania nauczyciela współorganizującego kształcenie określone są w treści Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z dnia 24 sierpnia 2017 r.). W myśl cytowanego rozporządzenia zakres obowiązków na omawianym stanowisku przedstawia się następująco:

  • prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizowanie zintegrowanych działań i zajęć określonych w programie;
  • prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
  • udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • prowadzenie zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne.
grafika %wspo%CC%%C%organizuja%CC%Acy

Jak można rozumieć te zadania i jakie konkretne działania i aktywności można przypisać do poszczególnych zadań?

1. Współpraca z nauczycielami i specjalistami w zespole ds. uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

2. Współpraca przy tworzeniu WOPFU i IPET.

3. Pomoc nauczycielom w przygotowaniu dostosowań wymagań edukacyjnych.

4. Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów.

5. Współpraca z nauczycielami przedmiotów w określaniu możliwości i potrzeb uczniów.

6. Pomoc i udzielanie wskazówek nauczycielom w zakresie konstruowania kart pracy, ćwiczeń, zadań i aktywności lekcyjnych.

7. Pomoc w doborze sposobów sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów ze SPE.

8. Przygotowywanie zindywidualizowanych pomocy dydaktycznych.

9. Pomoc w konstruowaniu dostosowanych sprawdzianów i kartkówek.

10. Wspomaganie i wspieranie dzieci w czasie zajęć i uczniów w czasie lekcji.

– pomoc w zrozumieniu poleceń i komunikatów,

– pomoc w wykonywaniu zadań,

– motywowanie do podejmowania działania i zapisywania notatek w zeszycie,

– przygotowywanie wklejek z notatkami,

– przygotowanie tablic demonstracyjnych z wizualizacją na przykład wzorów, schematów i reguł,

– pomoc w konstruowaniu notatek,

– niwelowanie i niedopuszczanie do zachowań trudnych,

– przekierowywanie uwagi dziecka na pożądane aktywności,

– przywracanie uwagi dziecka,

– pomoc w treningu czystości,

– pomoc w treningu zastępowania agresji,

– kierowanie do miejsca wyciszenia i relaksacji,

– pomoc w czynnościach samoobsługowych,

– współpraca z rodzicami,

– włączanie dzieci z SPE do aktywności klasowych,

– wsparcie uczniów w czasie przerw.

11. Współpraca z rodzicami lub opiekunami prawnymi.

– udzielanie wskazówek rodzicom i wymiana doświadczeń,

– wsparcie wszystkich dzieci w klasie w zakresie współpracy z dziećmi i uczniami z różnymi trudnościami,

– utrzymywanie kontaktu z rodzicami i informowanie ich o znaczących sytuacjach.

12. Wdrażanie do umiejętnego zarządzania emocjami i regulowania emocjami.

13. Integrowanie zespołu klasowego.

14. Wdrażanie dzieci do respektowania zasad klasowych i szkolnych.

12. Wdrażanie dzieci do umiejętnego zarządzania emocjami i regulowania emocjami.

13. Integrowanie zespołu klasowego i wsparcie pozostałych uczniów w klasie i dzieci w grupie.

14. Wdrażanie dzieci do respektowania zasad klasowych i szkolnych.

15. Pomoc terapeutom i rewalidatorom w doborze odpowiedniego planu terapii i programu zajęć.

16.Jeśli nauczyciel posiada odpowiednie kwalifikacje to może dodatkowo prowadzić 

zajęcia rewalidacyjne i zajęcia w ramach PPP.

Jak można te wszystkie zadania realizować? Za pomocą jakich narzędzi, pomocy dydaktycznych i dostępnych w sieci materiałów?

Zamów szkolenie Rady Pedagogicznej, a przygotujemy Ciebie do efektywnej pracy z uczniami ze SPE i współpracy z nauczycielami.

PRIORYTET%

Skorzystaj też z naszego szkolenia wraz z materiałami

teczka Okladka

Polecamy także nasze inne szkolenia wraz z materiałami!

Szkolenie wraz z planem do edycji zakupisz wraz ze szkoleniem TUTAJ

Zrzut%ekranu%  %o%..

Szkolenie wraz z opracowanym sprawozdaniem do edycji kupisz TUTAJ

Zrzut%ekranu%  %o%..

Aby ułatwić nauczycielom przygotowanie się do pracy w świetlicy szkolnej, przygotowałyśmy szkolenie wraz z materiałami.

Co zawiera szkolenie?

Szkolenie dla nauczycieli zajęć świetlicowych – szkolenie zawiera nagranie oraz materiały.

Tematyka szkolenia:

– ogranizacja zajęć świetlicowych,

– plan pracy świetlicy szkolnej,

– sprawozdanie z planu pracy świetlicy szkolnej,

– aktywności, karty pracy, gazetki i scenariusze na poszczególne miesiące.

Materiały składają się z 6 części:


Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.

Część 2 – wrzesień, październik – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Część 3 – listopad, grudzień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Część 4 – styczeń, luty – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Część 5 – marzec, kwiecień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Część 6 – maj, czerwiec – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Nagranie: 55 min.

Nagranie wideo i materiały w formacie PDF.

Przykładowe strony z materiałów.

SZKOLENIE Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ

Zrzut%ekranu%  %o%..

Zrzut%ekranu%  %o%..

Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?

Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.

Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w  niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.

E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie

   n%()
Zrzut%ekranu%  %o%..
e ad  af ddd

Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE

Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 

  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
54a8cf53833f7343cafccc9d681fbc99.jpeg30a069c4ea443f35c0a1ed46498b446b.jpegaacb0ed5b7c6a5b493f97be016b2ebdd.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 

  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
b2e97ad812bdb20d4b6e924eaf4eca59.png672ee895929d1ae91aa21ed4b690b935.png68194680ab63536fd816b3c6ce45c92a.jpeg
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.

c81ffddbd8343a4391ac6047d02ffed2.png48d3dbd58a131e6b88e5cbb866ad0b44.jpeg03c3ca268ae401f2cc23766434c04eaf.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ


Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ
Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.

43d53d338be2ec098137b7dcd4280d29.png9a6daec3ca725f5af3bfb98466671081.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.  Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.

a28ebd9dee6252d9fa399cdc1e318dbd.png8b3b3127deed8a4fa84637d1a4afda9d.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

OFERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ

Awans%zawodowy%nauczyciela

Praca%z%uczniami%ze%spektrum%autyzmu
Praca%z%uczniem%ze%SPE

Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?

Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ

OkladkaAI

Zamów szkolenie z wykorzystania sztucznej inteligencji

Sztuczna%inteligencja%w%edukacji%i%terapii%()