Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl
ZNAMY JUŻ KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Ośrodek oferuje szkolenia, które dostosowane są do wszystkich kierunków. Dodatkowo spersonalizujemy tematykę szkoleń do potrzeb każdego przedszkola i szkoły. Zapraszam do kontaktu!
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026. To ważny drogowskaz dla szkół, przedszkoli i placówek doskonalenia nauczycieli – także dla nas. Jako Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przygotowaliśmy już propozycje szkoleń, które wpisują się w każdy z ogłoszonych kierunków. Nasza oferta to nie tylko gotowe tematy – do każdej szkoły i przedszkola podchodzimy indywidualnie, dostosowując zakres szkolenia oraz dobierając trenera z odpowiednim doświadczeniem.
Zachęcamy do kontaktu – razem dobierzemy temat i formę wsparcia najlepiej odpowiadającą potrzebom Państwa placówki.
REALIZUJEMY SZKOLENIA ONLINE NA ŻYWO, A PO SZKOLENIU UDOSTĘPNIAMY TAKŻE NAGRANIE SZKOLENIA I POMOCNE MATERIAŁY
REALIZUJEMY SKZOLENIA STACJONARNE.

🟢 Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa 2025/2026
- Kształtowanie myślenia analitycznego – poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich. Odpowiedzialność za region i ojczyznę. Dbałość o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych oraz wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Wsparcie w kryzysach psychicznych. Profilaktyka uzależnień.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpieczeństwa poruszania się w sieci – rozwijanie krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodyczne wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego – w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowań kulturą i językiem polskim wśród Polonii – nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metody aktywizujące w dydaktyce.

Propozycje tematów szkoleń do kierunków MEN 2025/2026:
🟢 Kształtowanie myślenia analitycznego
- Jak uczyć myślenia – metody analizy i syntezy w edukacji wczesnoszkolnej.
- Gry dydaktyczne w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
- Projekty interdyscyplinarne jako narzędzie rozwijania myślenia logicznego.
- Edukacja przyrodnicza i matematyczna – łączenie treści w praktyce.
- Matematyka w kuchni, na podwórku i w sklepie – praktyczne podejście do liczenia.
- Wdrażanie podstaw programowania w nauczaniu zintegrowanym.
- Rozwijanie kompetencji logicznych przez zadania typu escape room.
- Wykorzystanie TIK w kształtowaniu umiejętności analitycznych.
- STEAM – nauka przez działanie i rozwiązywanie problemów.
- Uczenie strategii myślenia w edukacji szkolnej – metody i przykłady.
🟢 Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej
- Jak rozmawiać z dziećmi o wartościach w demokracji.
- Edukacja patriotyczna bez patosu – dobre praktyki i pomysły.
- Projekty uczniowskie na rzecz społeczności lokalnej.
- Szkoła dla klimatu – odpowiedzialność obywatelska młodych.
- Prawa dziecka – edukacja w praktyce.
- Uczeń jako obywatel – jak wspierać jego sprawczość.
- Jak kształtować postawy społeczne i zaangażowanie uczniów.
- Samorządność uczniowska – szkolenia dla opiekunów i uczniów.
- Wychowanie do wolności – edukacja o Konstytucji i prawach człowieka.
- Debaty oksfordzkie w szkole – nauka argumentacji i szacunku do innego zdania.
🟢 Promocja zdrowego trybu życia
- Aktywność fizyczna jako fundament dobrostanu ucznia.
- Ruch w edukacji przedszkolnej – pomysły i inspiracje.
- Zdrowie na talerzu – jak mówić o odżywianiu z dziećmi i młodzieżą.
- Edukacja zdrowotna w podstawie programowej – jak ją realizować.
- Wychowanie przez sport – projekty klasowe i międzyszkolne.
- Wpływ snu, ruchu i diety na koncentrację uczniów.
- Szkoła promująca zdrowie – praktyczne działania.
- Jak przeciwdziałać wypaleniu i przemęczeniu uczniów.
- Mindfulness i relaksacja w szkole.
- Profilaktyka chorób cywilizacyjnych u dzieci i młodzieży.
- Nawyki żywieniowe, używki, aktywność fizyczna oraz sen i odpoczynek a ich wpływ na procesy związane z uczeniem się młodego pokolenia. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji prozdrowotnej.
- Profilaktyka uzależnień. Jak zachęcić uczniów do zdrowego stylu życia?
- Edukacja prozdrowotna w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Pokolenie Alfa a edukacja prozdrowotna. Wpływ mediów społecznościowych na zdrowie dzieci i młodzieży.
- Rola wychowawcy i lekcji wychowawczych w edukacji prozdrowotnej.
- Prozdrowotna gra terenowa od A do Z.
🟢 Profilaktyka przemocy rówieśniczej
- Jak rozpoznać i reagować na przemoc w szkole.
- Programy przeciwdziałania przemocy – od diagnozy do działania.
- Empatia i komunikacja bez przemocy – trening dla uczniów i nauczycieli.
- Rola wychowawcy w budowaniu bezpiecznego klimatu klasy.
- Praca z grupą – jak wzmacniać więzi i przeciwdziałać wykluczeniu.
- Zaburzenia psychiczne u dzieci – jak wspierać, a nie stygmatyzować.
- Edukacja emocjonalna jako profilaktyka agresji.
- Współpraca szkoły z rodzicami w sytuacji przemocy.
- Uzależnienia cyfrowe – rozpoznanie i interwencja.
- Mediacje szkolne – jak wprowadzić i stosować w praktyce.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
- Kryzys psychiczny dzieci i młodzieży. Rozmowa, interwencja i przeciwdziałanie.
- Praca w zróżnicowanej klasie uczniów.
- Zachowania trudne uczniów w spektrum autyzmu i nie tylko.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
🟢 Higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci
- Sztuczna inteligencja w edukacji – jak korzystać odpowiedzialnie.
- Praktyczne zastosowanie AI w pracy nauczyciela.
- Przygotowywanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem AI.
- Jak wykorzystać CHAT GPT w pracy nauczyciela?
- Jak wykorzystać CANĘ w pracy nauczyciela?
- Canva od podstaw w pracy nauczyciela,.
- Canva rozszerzona i zaawansowana.
- Jak uczyć krytycznego myślenia w dobie internetu.
- Kultura cyfrowa ucznia – etykieta i zasady.
- Zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w codziennej pracy.
- Higiena cyfrowa – jak dbać o równowagę online/offline.
- Zasady bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych.
- Fake news i dezinformacja – jak je rozpoznać.
- Projekt edukacyjny z AI – od pomysłu do realizacji.
- TIK w edukacji wczesnoszkolnej – kreatywne narzędzia.
- Zajęcia z edukacji medialnej – inspiracje i gotowe scenariusze.
- Bezpieczeństwo ucznia i nauczyciela w Internecie. Krytyczna analiza informacji oraz podstawy higieny cyfrowej.
- Nowe technologie i sztuczna inteligencja w awansie zawodowym nauczyciela.
🟢 Promocja kształcenia zawodowego
- Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej – jak zacząć.
- Zawodowy escape room – aktywizujące zajęcia dla uczniów.
- Poznaję zawody – wycieczki, projekty, spotkania z ekspertami.
- Jak mówić o przyszłości i wyborach edukacyjnych w klasie 6–8.
- Kompetencje przyszłości – czego uczyć dziś, by pomóc jutro.
- Kreatywne pomysły na dni kariery w szkole.
- Uczeń w świecie zawodów – scenariusze zajęć z doradztwa.
- Współpraca z lokalnymi pracodawcami – dobre praktyki.
- Praktyczne warsztaty dla uczniów – rękodzieło, robotyka, gotowanie.
- Zawody przyszłości – inspiracje na lekcjach przedmiotowych.
🟢 Rozwijanie kultury i języka polskiego wśród Polonii
- Podstawy metodyki nauczania języka polskiego jako drugiego i odziedziczonego. Przykłady, wskazówki i rozwiązania.
- Nauczanie języka polskiego jako drugiego – metody i materiały.
- Kultura polska w praktyce – pomysły na zajęcia w środowisku polonijnym.
- Jak budować więź z językiem ojczystym u dzieci za granicą.
- Narodowe czytanie – pomysły na wspólne wydarzenia online.
- Polskie tradycje i święta jako pretekst do edukacji językowej.
- Nauczanie zdalne i hybrydowe w szkołach polonijnych.
- Teksty kultury w edukacji dzieci i młodzieży polonijnej.
- Współpraca szkół polonijnych z placówkami w Polsce.
- Nowoczesne narzędzia w nauczaniu języka polskiego za granicą.
- Ocenianie wspierające w pracy z dziećmi dwujęzycznymi.
🟢 Ocenianie kształtujące i metody aktywizujące
- ABC oceniania kształtującego.
- Ocenienie kształtujące od początku.
- Formułowanie celów lekcji i kryteriów sukcesu.
- Informacja zwrotna – jak budować komunikację wspierającą uczenie się.
- Aktywne metody nauczania – przykłady i praktyczne zastosowanie.
- Narzędzia oceniania kształtującego – od teorii do praktyki.
- Notatki graficzne i myślenie wizualne w dydaktyce.
- Wykorzystanie pytań kluczowych i refleksji ucznia.
- Kultura błędu i wspieranie odwagi uczenia się.
- Praca z narzędziami cyfrowymi w ocenianiu kształtującym.
- Rola samooceny i oceny koleżeńskiej.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych uczniów ze SPE.
- Praca w zróżnicowanej klasie uczniów.
- Jak oceniać uczniów ze SPE?
- Ocena zachowania uczniów ze SPE.
- Ocenianie wspierające ucznia ze SPE – przykłady i rekomendacje.
- Metody aktywizujące w pracy nauczyciela i specjalisty.
- Od metod aktywizujących do nowej filozofii uczenia się. Czyli jak rozwijać kompetencje 4K w praktyce?
- Wprowadzenie do oceniania, które służy uczeniu się i rozwija poczucie sprawstwa. Filozofia, komunikacja i narzędzia.
- Notatki graficzne w edukacji i terapii.
- Sketchnoting w edukacji i terapii uczniów.
SKONTAKTUJ SIĘ W CELU USTALENIA TEMATYKI ORAZ SPOSOBU REALIZACJI I CENY SZKOLENIA!
KIERUNKI POLITYKI
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025
- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Zdrowy uczeń . Kierunki działań szkoły wspierające zdrowie dzieci i młodzieży.
- Szkoła a edukacja prozdrowotna. Wzmacnianie uczniowskiej postawy odpowiedzialności za stan swojego zdrowia.
- Nawyki żywieniowe, używki, aktywność fizyczna oraz sen i odpoczynek a ich wpływ na procesy związane z uczeniem się młodego pokolenia. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji prozdrowotnej.
- Metody pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie promocji zdrowia.
- Sezamie otwórz się, czyli bank pomysłów na edukację prozdrowotną w szkole.
- Wdrożenie edukacji prozdrowotnej w szkole na różnych przedmiotach i etapach edukacji.
- Krytyczne myślenie a edukacja prozdrowotna w szkole.
- Profilaktyka uzależnień. Jak zachęcić uczniów do zdrowego stylu życia?
- Edukacja prozdrowotna w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Rola racjonalnego żywienia dziecka w procesie uczenia się i jego prawidłowego rozwoju.
- Pokolenie Alfa a edukacja prozdrowotna. Wpływ mediów społecznościowych na zdrowie dzieci i młodzieży.
- Rola wychowawcy i lekcji wychowawczych w edukacji prozdrowotnej.
- Prozdrowotna gra terenowa od A do Z.
Przykłady szkoleń:
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Kształtowanie postaw społecznych i obywatelskich u uczniów – rola szkoły w promowaniu aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i demokratycznym kraju.
- Patriotyzm w edukacji szkolnej – metody angażowania uczniów w poznanie historii, tradycji i kultury narodowej oraz budowanie więzi z ojczyzną.
- Odpowiedzialność za region i ojczyznę – promowanie działań prospołecznych, edukacja ekologiczna, rozwijanie świadomości regionalnej i lokalnego patriotyzmu.
- Współpraca z lokalnymi instytucjami i organizacjami społecznymi w ramach edukacji obywatelskiej – możliwości angażowania uczniów w działania na rzecz społeczności lokalnej.
- Rola nauczyciela jako wzorca postaw obywatelskich i patriotycznych – budowanie autorytetu nauczyciela jako przewodnika w kształtowaniu postaw uczniów wobec ojczyzny i wspólnoty lokalnej.
- Organizacja szkolnych akcji i projektów edukacyjnych promujących wartości obywatelskie, patriotyczne i odpowiedzialność społeczną – przykłady dobrych praktyk w szkołach.
- Ewaluacja działań edukacyjnych w zakresie edukacji obywatelskiej i patriotyzmu – metody oceny efektywności działań w kształtowaniu postaw uczniów oraz zaangażowania społecznego szkoły.
- Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni – edukacja uczniów w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu, prewencja cyberprzemocy i cyberprzestępczości.
- Kultura lokalna i regionalna jako element budowania tożsamości i więzi ze społecznością –
- Wpływ mediów na postawy społeczne i obywatelskie młodzieży – rola edukacji medialnej w budowaniu świadomości i krytycznego myślenia w kontekście informacji publicznych.

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Standardy ochrony małoletnich.
- Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Przemocy wobec dzieci- STOP!
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniami ze SPE.
- Jak zaplanować pracę nauczyciela współorganizującego z nauczycielami i wychowawcami?
- Narzędzia nauczyciela w zróżnicowanej klasie.
- Metodyka pracy z uczniami ze SPE.
- Wsparcie uczniów ze spektrum autyzmu.
- Jak pracować z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną?
- Jak pracować z uczniami z mutyzmem wybiórczym?
- Praca z ucznim z dysfunkcjami wzroku.
- Dysharmonie rozwojowe i dostosowanie wymagań dla dzieci ze SPE w przedszkolu.
- Znaczenie zdrowia psychicznego w rozwoju dzieci i młodzieży – strategie wspierania dobrego samopoczucia uczniów w szkole.
- Rola szkoły w promowaniu zdrowego stylu życia i radzenia sobie ze stresem u uczniów – metody budowania odporności psychicznej u dzieci i młodzieży.
- Wspieranie uczniów w radzeniu sobie z emocjami i problemami psychicznymi – rola nauczyciela jako wsparcia dla uczniów w trudnych sytuacjach.
- Budowanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych – metody edukacji społecznej i emocjonalnej w szkole.
- Tworzenie atmosfery szkoły przyjaznej i wspierającej dla wszystkich uczniów – promowanie inkluzji i akceptacji różnorodności.
- Edukacja antydyskryminacyjna i przeciwdziałanie przejawom nietolerancji w szkole – rola nauczycieli w budowaniu szacunku i akceptacji dla inności.
- Współpraca z psychologiem szkolnym i specjalistami ds. zdrowia psychicznego – strategie wsparcia uczniów z trudnościami emocjonalnymi i psychologicznymi.
- Doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej i rozwiązywania konfliktów – budowanie pozytywnych relacji między uczniami i nauczycielami.
- Planowanie i realizacja działań edukacyjnych z zakresu edukacji dla zdrowia psychicznego – integracja treści związanych z psychologią i rozwojem osobistym w programie nauczania.
- Metody aktywizujące i różnorodne formy pracy z uczniami z różnymi potrzebami edukacyjnymi – adaptacja programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole zróżnicowanym pod względem zdolności, potrzeb i predyspozycji edukacyjnych uczniów.
- Wsparcie dla nauczycieli w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi i edukacyjnymi – udzielanie pomocy w sytuacjach kryzysowych oraz w procesie diagnozy i wsparcia uczniów z trudnościami.
- Promowanie aktywności uczniów i ich zaangażowania w szkolne życie społeczne – budowanie poczucia odpowiedzialności i partycypacji w życiu szkoły i społeczności lokalnej.
- Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów u uczniów – metody aktywizujące i wspierające rozwój umiejętności poznawczych.
- Higiena cyfrowa, jako ważny element dobrostanu uczniów i nauczycieli.
- Myślenie wizualne i notatki graficzne.
- Teatr od kuchni- warsztat praktyczny.
- Edukacja teatralna w przedszkolu i szkole, czyli jak rozwijać potencjał dziecka i jego kreatywność?
- Warsztaty teatralne w szkole miejscem spotkań i integracji dzieci i młodzieży.
- Nie!angażować ucznia. Warsztat praktyczny.

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Bezpieczne korzystanie z Internetu i mediów społecznościowych: strategie dla nauczycieli.
- Krytyczna analiza informacji online: jak uczyć uczniów myślenia krytycznie w erze Internetu.
- Doskonalenie umiejętności cyfrowych nauczycieli: praktyczne warsztaty z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.
- Canva od podstaw.
- Canva jako podstawowe narzędzie nauczyciela i specjalisty.
- Sztuczna inteligencja w Canvie, dobre praktyki.
- Inteligentne wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie nauczania: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
- Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii?
- Asystent nauczyciela, czyli jak AI może wspierać nauczycieli i specjalistów?
- Wirtualne generatory do konstruowania spersonalizowanych kart pracy, ćwiczeń i zadań.
- Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów z TIK.
- TIK na zajęciach rewalidacyjnych.
- Narzędzia TIK w procesie ewaluacji pracy.
- Jak wykorzystać nowe technologie w projekcie edukacyjnym?
- Narzędzia TIK w pracy pedagoga specjalnego i nauczyciela współorganizującego
- Narzędziownik TIK w awansie zawodowym nauczyciela.
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna jako narzędzie wsparcia nauczania i uczenia się: praktyczne szkolenie dla nauczycieli.
- Etyka online i bezpieczeństwo danych w edukacji: jak chronić prywatność uczniów i siebie jako nauczyciel.
- Cyfrowa kompetencja pedagogiczna: jak efektywnie integrować technologię w procesie nauczania.
- Kreatywne wykorzystanie multimediów w edukacji: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
- Rola nauczyciela w promowaniu bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu przez uczniów.
- Zarządzanie treściami cyfrowymi: jak efektywnie selekcjonować, analizować i wykorzystywać informacje z Internetu.

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Interdyscyplinarne projekty edukacyjne jako narzędzie rozwijania myślenia analitycznego u uczniów.
- Integracja treści matematycznych z innymi przedmiotami: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
- Metody aktywizujące w nauczaniu przedmiotów ścisłych: jak rozwijać umiejętności analityczne uczniów.
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia poprzez zadania matematyczne w szerokim kontekście edukacyjnym.
- Interdyscyplinarność w nauczaniu nauk przyrodniczych: jak łączyć różne dziedziny w procesie dydaktycznym.
- Kreatywne wykorzystanie zasobów edukacyjnych do rozwijania umiejętności matematycznych u uczniów.
- Praktyczne metody stymulowania myślenia analitycznego u uczniów w procesie nauczania chemii, fizyki, biologii.
- Zastosowanie nowoczesnych technologii w kształceniu ogólnym: jak wspierać rozwój myślenia analitycznego u uczniów.
- Interdyscyplinarna współpraca nauczycieli różnych przedmiotów w celu rozwijania umiejętności analitycznych u uczniów.
- Korzyści i wyzwania interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
- Doskonalenie umiejętności nauczycieli w prowadzeniu projektów badawczych i eksperymentalnych z elementami matematycznymi.

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Kulturowa kompetencja nauczyciela: jak efektywnie wspierać uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
- Diagnoza i wsparcie potrzeb językowych uczniów przybyłych z innych krajów.
- Tworzenie inkluzywnego środowiska edukacyjnego dla uczniów doświadczonym kryzysem migracji.
- Metody efektywnego nauczania języka polskiego jako obcego w kontekście interkulturowym.
- Rola języka w procesie integracji uczniów migracyjnych w szkole i społeczności lokalnej.
- Zindywidualizowane podejście do nauczania języka polskiego dla uczniów z różnym poziomem znajomości.
- Tworzenie programów wsparcia językowego dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
- Diagnoza kompetencji językowych uczniów migracyjnych i planowanie działań interwencyjnych.
- Współpraca z rodzinami uczniów migracyjnych w kontekście nauki języka polskiego.
- Kulturowe aspekty nauczania języka polskiego dla uczniów migracyjnych: jak uwzględnić różnorodność kulturową.
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego dla uczniów migracyjnych.
- Tworzenie zindywidualizowanych ścieżek nauczania dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
- Kluczowe kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami migracyjnymi: empatia, otwartość i kulturowa świadomość.
- Ewaluacja postępów językowych uczniów migracyjnych i dostosowywanie strategii nauczania.

Oferta szkoleń Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Zyta Czechowska specjalni.pl
Ośrodek oferuje szerokie spektrum szkoleń prowadzonych przez nauczycieli praktyków, którzy mają nie tylko doświadczenie w zakresie edukacji, ale jako trenerzy i szkoleniowcy.
Ośrodek posiada akredytację Placówek Doskonalenia Nauczycieli i prowadzi certyfikowane szkolenia kadry pedagogicznej na najwyższym poziomie. Prowadzimy szkolenia stacjonarne, online oraz w formie nagrań.
Ofertę szkoleń przedstawiamy poniżej. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy: Zyta Czechowska tel. 668-348-494 lub e-mail: kontakt@nodnzytaczechowska.pl
OFERTA SZKOLEŃ – PRZYKŁADOWE OBSZARY TEMATYCZNE

DOSTOSUJEMY JE DO POTRZEB WASZEGO PRZEDSZKOLA I SZKOŁY







Znamy już podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny 2023/2024. Na ich podstawie przygotowujemy i aktualizujemy dla państwa ofertę naszych szkoleń Rad Pedagogicznych i ofertę indywidualnych szkoleń dla nauczycieli.
