KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA

ZNAMY JUŻ KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2025/2026

Ośrodek oferuje szkolenia, które dostosowane są do wszystkich kierunków. Dodatkowo spersonalizujemy tematykę szkoleń do potrzeb każdego przedszkola i szkoły. Zapraszam do kontaktu!

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026. To ważny drogowskaz dla szkół, przedszkoli i placówek doskonalenia nauczycieli – także dla nas. Jako Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przygotowaliśmy już propozycje szkoleń, które wpisują się w każdy z ogłoszonych kierunków. Nasza oferta to nie tylko gotowe tematy – do każdej szkoły i przedszkola podchodzimy indywidualnie, dostosowując zakres szkolenia oraz dobierając trenera z odpowiednim doświadczeniem.

Zachęcamy do kontaktu – razem dobierzemy temat i formę wsparcia najlepiej odpowiadającą potrzebom Państwa placówki.

REALIZUJEMY SZKOLENIA ONLINE NA ŻYWO, A PO SZKOLENIU UDOSTĘPNIAMY TAKŻE NAGRANIE SZKOLENIA I POMOCNE MATERIAŁY

REALIZUJEMY SKZOLENIA STACJONARNE.

Kierunki realizacji polityki oswiatowej panstwa   x

🟢 Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa 2025/2026 

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego – poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich. Odpowiedzialność za region i ojczyznę. Dbałość o bezpieczeństwo własne i innych.
  3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych oraz wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
  4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Wsparcie w kryzysach psychicznych. Profilaktyka uzależnień.
  5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpieczeństwa poruszania się w sieci – rozwijanie krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodyczne wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  6. Promocja kształcenia zawodowego – w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
  7. Rozwijanie zainteresowań kulturą i językiem polskim wśród Polonii – nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
  8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metody aktywizujące w dydaktyce.

TAMATY SZKOLEN KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OSWIATOWEJ PANSTWA

Propozycje tematów szkoleń do kierunków MEN 2025/2026:

🟢 Kształtowanie myślenia analitycznego

  1. Jak uczyć myślenia – metody analizy i syntezy w edukacji wczesnoszkolnej.
  2. Gry dydaktyczne w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
  3. Projekty interdyscyplinarne jako narzędzie rozwijania myślenia logicznego.
  4. Edukacja przyrodnicza i matematyczna – łączenie treści w praktyce.
  5. Matematyka w kuchni, na podwórku i w sklepie – praktyczne podejście do liczenia.
  6. Wdrażanie podstaw programowania w nauczaniu zintegrowanym.
  7. Rozwijanie kompetencji logicznych przez zadania typu escape room.
  8. Wykorzystanie TIK w kształtowaniu umiejętności analitycznych.
  9. STEAM – nauka przez działanie i rozwiązywanie problemów.
  10. Uczenie strategii myślenia w edukacji szkolnej – metody i przykłady.

🟢 Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej

  1. Jak rozmawiać z dziećmi o wartościach w demokracji.
  2. Edukacja patriotyczna bez patosu – dobre praktyki i pomysły.
  3. Projekty uczniowskie na rzecz społeczności lokalnej.
  4. Szkoła dla klimatu – odpowiedzialność obywatelska młodych.
  5. Prawa dziecka – edukacja w praktyce.
  6. Uczeń jako obywatel – jak wspierać jego sprawczość.
  7. Jak kształtować postawy społeczne i zaangażowanie uczniów.
  8. Samorządność uczniowska – szkolenia dla opiekunów i uczniów.
  9. Wychowanie do wolności – edukacja o Konstytucji i prawach człowieka.
  10. Debaty oksfordzkie w szkole – nauka argumentacji i szacunku do innego zdania.

🟢 Promocja zdrowego trybu życia

  1. Aktywność fizyczna jako fundament dobrostanu ucznia.
  2. Ruch w edukacji przedszkolnej – pomysły i inspiracje.
  3. Zdrowie na talerzu – jak mówić o odżywianiu z dziećmi i młodzieżą.
  4. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej – jak ją realizować.
  5. Wychowanie przez sport – projekty klasowe i międzyszkolne.
  6. Wpływ snu, ruchu i diety na koncentrację uczniów.
  7. Szkoła promująca zdrowie – praktyczne działania.
  8. Jak przeciwdziałać wypaleniu i przemęczeniu uczniów.
  9. Mindfulness i relaksacja w szkole.
  10. Profilaktyka chorób cywilizacyjnych u dzieci i młodzieży.
  11. Nawyki żywieniowe, używki, aktywność fizyczna oraz sen i odpoczynek a ich wpływ na procesy związane z uczeniem się młodego pokolenia. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji prozdrowotnej.
  12. Profilaktyka uzależnień. Jak zachęcić uczniów do zdrowego stylu życia?
  13. Edukacja prozdrowotna w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  14.  Pokolenie Alfa a edukacja prozdrowotna. Wpływ mediów społecznościowych na zdrowie dzieci i młodzieży.  
  15. Rola wychowawcy i lekcji wychowawczych w edukacji prozdrowotnej. 
  16. Prozdrowotna gra terenowa od A do Z.

🟢 Profilaktyka przemocy rówieśniczej

  1. Jak rozpoznać i reagować na przemoc w szkole.
  2. Programy przeciwdziałania przemocy – od diagnozy do działania.
  3. Empatia i komunikacja bez przemocy – trening dla uczniów i nauczycieli.
  4. Rola wychowawcy w budowaniu bezpiecznego klimatu klasy.
  5. Praca z grupą – jak wzmacniać więzi i przeciwdziałać wykluczeniu.
  6. Zaburzenia psychiczne u dzieci – jak wspierać, a nie stygmatyzować.
  7. Edukacja emocjonalna jako profilaktyka agresji.
  8. Współpraca szkoły z rodzicami w sytuacji przemocy.
  9. Uzależnienia cyfrowe – rozpoznanie i interwencja.
  10. Mediacje szkolne – jak wprowadzić i stosować w praktyce.
  11. Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
  12. Kryzys psychiczny dzieci i młodzieży. Rozmowa, interwencja i przeciwdziałanie. 
  13. Praca w zróżnicowanej klasie uczniów.
  14. Zachowania trudne uczniów w spektrum autyzmu i nie tylko.
  15. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.

🟢 Higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci

  1. Sztuczna inteligencja w edukacji – jak korzystać odpowiedzialnie.
  2. Praktyczne zastosowanie AI w pracy nauczyciela.
  3. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem AI.
  4. Jak wykorzystać CHAT GPT w pracy nauczyciela?
  5. Jak wykorzystać CANĘ w pracy nauczyciela?
  6. Canva od podstaw w pracy nauczyciela,.
  7. Canva rozszerzona i zaawansowana.
  8. Jak uczyć krytycznego myślenia w dobie internetu.
  9. Kultura cyfrowa ucznia – etykieta i zasady.
  10. Zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w codziennej pracy.
  11. Higiena cyfrowa – jak dbać o równowagę online/offline.
  12. Zasady bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych.
  13. Fake news i dezinformacja – jak je rozpoznać.
  14. Projekt edukacyjny z AI – od pomysłu do realizacji.
  15. TIK w edukacji wczesnoszkolnej – kreatywne narzędzia.
  16. Zajęcia z edukacji medialnej – inspiracje i gotowe scenariusze.
  17. Bezpieczeństwo ucznia i nauczyciela w Internecie. Krytyczna analiza informacji oraz podstawy higieny cyfrowej. 
  18. Nowe technologie i sztuczna inteligencja w awansie zawodowym nauczyciela.

🟢 Promocja kształcenia zawodowego

  1. Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej – jak zacząć.
  2. Zawodowy escape room – aktywizujące zajęcia dla uczniów.
  3. Poznaję zawody – wycieczki, projekty, spotkania z ekspertami.
  4. Jak mówić o przyszłości i wyborach edukacyjnych w klasie 6–8.
  5. Kompetencje przyszłości – czego uczyć dziś, by pomóc jutro.
  6. Kreatywne pomysły na dni kariery w szkole.
  7. Uczeń w świecie zawodów – scenariusze zajęć z doradztwa.
  8. Współpraca z lokalnymi pracodawcami – dobre praktyki.
  9. Praktyczne warsztaty dla uczniów – rękodzieło, robotyka, gotowanie.
  10. Zawody przyszłości – inspiracje na lekcjach przedmiotowych.

🟢 Rozwijanie kultury i języka polskiego wśród Polonii

  1. Podstawy metodyki nauczania języka polskiego jako drugiego i odziedziczonego. Przykłady, wskazówki i rozwiązania. 
  2. Nauczanie języka polskiego jako drugiego – metody i materiały.
  3. Kultura polska w praktyce – pomysły na zajęcia w środowisku polonijnym.
  4. Jak budować więź z językiem ojczystym u dzieci za granicą.
  5. Narodowe czytanie – pomysły na wspólne wydarzenia online.
  6. Polskie tradycje i święta jako pretekst do edukacji językowej.
  7. Nauczanie zdalne i hybrydowe w szkołach polonijnych.
  8. Teksty kultury w edukacji dzieci i młodzieży polonijnej.
  9. Współpraca szkół polonijnych z placówkami w Polsce.
  10. Nowoczesne narzędzia w nauczaniu języka polskiego za granicą.
  11. Ocenianie wspierające w pracy z dziećmi dwujęzycznymi.

🟢 Ocenianie kształtujące i metody aktywizujące

  1. ABC oceniania kształtującego.
  2. Ocenienie kształtujące od początku.
  3. Formułowanie celów lekcji i kryteriów sukcesu.
  4. Informacja zwrotna – jak budować komunikację wspierającą uczenie się.
  5. Aktywne metody nauczania – przykłady i praktyczne zastosowanie.
  6. Narzędzia oceniania kształtującego – od teorii do praktyki.
  7. Notatki graficzne i myślenie wizualne w dydaktyce.
  8. Wykorzystanie pytań kluczowych i refleksji ucznia.
  9. Kultura błędu i wspieranie odwagi uczenia się.
  10. Praca z narzędziami cyfrowymi w ocenianiu kształtującym.
  11. Rola samooceny i oceny koleżeńskiej.
  12. Dostosowanie wymagań edukacyjnych uczniów ze SPE.
  13. Praca w zróżnicowanej klasie uczniów.
  14. Jak oceniać uczniów ze SPE?
  15. Ocena zachowania uczniów ze SPE.
  16. Ocenianie wspierające ucznia ze SPE – przykłady i rekomendacje.
  17. Metody aktywizujące w pracy nauczyciela i specjalisty.
  18. Od metod aktywizujących do nowej filozofii uczenia się. Czyli jak rozwijać kompetencje 4K w praktyce? 
  19. Wprowadzenie do oceniania, które służy uczeniu się i rozwija poczucie sprawstwa. Filozofia, komunikacja i narzędzia. 
  20. Notatki graficzne w edukacji i terapii.
  21. Sketchnoting w edukacji i terapii uczniów.

SKONTAKTUJ SIĘ W CELU USTALENIA TEMATYKI ORAZ SPOSOBU REALIZACJI I CENY SZKOLENIA!

KIERUNKI POLITYKI

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

  • Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
  • Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 
  • Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.
  • Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  • Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  • Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
  • Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Rysunek bez nazwy

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

  1.  Zdrowy uczeń . Kierunki działań szkoły wspierające zdrowie dzieci i młodzieży.
  2. Szkoła a edukacja prozdrowotna. Wzmacnianie uczniowskiej postawy odpowiedzialności za stan swojego zdrowia.
  3. Nawyki żywieniowe, używki, aktywność fizyczna oraz sen i odpoczynek a ich wpływ na procesy związane z uczeniem się młodego pokolenia. Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji prozdrowotnej.
  4. Metody pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie promocji zdrowia. 
  5. Sezamie otwórz się, czyli bank pomysłów na edukację prozdrowotną w szkole.
  6. Wdrożenie edukacji prozdrowotnej w szkole na różnych przedmiotach i etapach edukacji. 
  7. Krytyczne myślenie a edukacja prozdrowotna w szkole.
  8.  Profilaktyka uzależnień. Jak zachęcić uczniów do zdrowego stylu życia?
  9.  Edukacja prozdrowotna w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  10.  Rola racjonalnego żywienia dziecka w procesie uczenia się i jego prawidłowego rozwoju.
  11.  Pokolenie Alfa a edukacja prozdrowotna. Wpływ mediów społecznościowych na zdrowie dzieci i młodzieży.  
  12.  Rola wychowawcy i lekcji wychowawczych w edukacji prozdrowotnej. 
  13. Prozdrowotna gra terenowa od A do Z.

Przykłady szkoleń:

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

  1. Kształtowanie postaw społecznych i obywatelskich u uczniów – rola szkoły w promowaniu aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i demokratycznym kraju.
  2. Patriotyzm w edukacji szkolnej – metody angażowania uczniów w poznanie historii, tradycji i kultury narodowej oraz budowanie więzi z ojczyzną.
  3. Odpowiedzialność za region i ojczyznę – promowanie działań prospołecznych, edukacja ekologiczna, rozwijanie świadomości regionalnej i lokalnego patriotyzmu.
  4. Współpraca z lokalnymi instytucjami i organizacjami społecznymi w ramach edukacji obywatelskiej – możliwości angażowania uczniów w działania na rzecz społeczności lokalnej.
  5. Rola nauczyciela jako wzorca postaw obywatelskich i patriotycznych – budowanie autorytetu nauczyciela jako przewodnika w kształtowaniu postaw uczniów wobec ojczyzny i wspólnoty lokalnej.
  6. Organizacja szkolnych akcji i projektów edukacyjnych promujących wartości obywatelskie, patriotyczne i odpowiedzialność społeczną – przykłady dobrych praktyk w szkołach.
  7. Ewaluacja działań edukacyjnych w zakresie edukacji obywatelskiej i patriotyzmu – metody oceny efektywności działań w kształtowaniu postaw uczniów oraz zaangażowania społecznego szkoły.
  8. Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni – edukacja uczniów w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu, prewencja cyberprzemocy i cyberprzestępczości.
  9. Kultura lokalna i regionalna jako element budowania tożsamości i więzi ze społecznością –
  10. Wpływ mediów na postawy społeczne i obywatelskie młodzieży – rola edukacji medialnej w budowaniu świadomości i krytycznego myślenia w kontekście informacji publicznych.
PRIORYTET  x

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

  1. Standardy ochrony małoletnich.
  2. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
  3. Przemocy wobec dzieci- STOP!
  4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniami ze SPE.
  5. Jak zaplanować pracę nauczyciela współorganizującego z nauczycielami i wychowawcami?
  6. Narzędzia nauczyciela w zróżnicowanej klasie.
  7. Metodyka pracy z uczniami ze SPE.
  8. Wsparcie uczniów ze spektrum autyzmu.
  9. Jak pracować z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną?
  10. Jak pracować z uczniami z mutyzmem wybiórczym?
  11. Praca z ucznim z dysfunkcjami wzroku.
  12. Dysharmonie rozwojowe i dostosowanie wymagań dla dzieci ze SPE w przedszkolu.
  13. Znaczenie zdrowia psychicznego w rozwoju dzieci i młodzieży – strategie wspierania dobrego samopoczucia uczniów w szkole.
  14. Rola szkoły w promowaniu zdrowego stylu życia i radzenia sobie ze stresem u uczniów – metody budowania odporności psychicznej u dzieci i młodzieży.
  15. Wspieranie uczniów w radzeniu sobie z emocjami i problemami psychicznymi – rola nauczyciela jako wsparcia dla uczniów w trudnych sytuacjach.
  16. Budowanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych – metody edukacji społecznej i emocjonalnej w szkole.
  17. Tworzenie atmosfery szkoły przyjaznej i wspierającej dla wszystkich uczniów – promowanie inkluzji i akceptacji różnorodności.
  18. Edukacja antydyskryminacyjna i przeciwdziałanie przejawom nietolerancji w szkole – rola nauczycieli w budowaniu szacunku i akceptacji dla inności.
  19. Współpraca z psychologiem szkolnym i specjalistami ds. zdrowia psychicznego – strategie wsparcia uczniów z trudnościami emocjonalnymi i psychologicznymi.
  20. Doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej i rozwiązywania konfliktów – budowanie pozytywnych relacji między uczniami i nauczycielami.
  21. Planowanie i realizacja działań edukacyjnych z zakresu edukacji dla zdrowia psychicznego – integracja treści związanych z psychologią i rozwojem osobistym w programie nauczania.
  22. Metody aktywizujące i różnorodne formy pracy z uczniami z różnymi potrzebami edukacyjnymi – adaptacja programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów.
  1. Rozwijanie umiejętności pracy w zespole zróżnicowanym pod względem zdolności, potrzeb i predyspozycji edukacyjnych uczniów.
  2. Wsparcie dla nauczycieli w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi i edukacyjnymi – udzielanie pomocy w sytuacjach kryzysowych oraz w procesie diagnozy i wsparcia uczniów z trudnościami.
  3. Promowanie aktywności uczniów i ich zaangażowania w szkolne życie społeczne – budowanie poczucia odpowiedzialności i partycypacji w życiu szkoły i społeczności lokalnej.
  4. Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów u uczniów – metody aktywizujące i wspierające rozwój umiejętności poznawczych.
  5. Higiena cyfrowa, jako ważny element dobrostanu uczniów i nauczycieli.
  6. Myślenie wizualne i notatki graficzne.
  7. Teatr od kuchni- warsztat praktyczny. 
  8. Edukacja teatralna w przedszkolu i szkole, czyli jak rozwijać potencjał dziecka i jego kreatywność?
  9. Warsztaty teatralne w szkole miejscem spotkań i integracji dzieci i młodzieży.
  10. Nie!angażować ucznia. Warsztat praktyczny.
PRIORYTET  x

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

  1. Bezpieczne korzystanie z Internetu i mediów społecznościowych: strategie dla nauczycieli.
  2. Krytyczna analiza informacji online: jak uczyć uczniów myślenia krytycznie w erze Internetu.
  3. Doskonalenie umiejętności cyfrowych nauczycieli: praktyczne warsztaty z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.
  4. Canva od podstaw.
  5. Canva jako podstawowe narzędzie nauczyciela i specjalisty.
  6. Sztuczna inteligencja w Canvie, dobre praktyki.
  7. Inteligentne wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie nauczania: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
  8. Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii?
  9. Asystent nauczyciela, czyli jak AI może wspierać nauczycieli i specjalistów?
  10. Wirtualne generatory do konstruowania spersonalizowanych kart pracy, ćwiczeń i zadań.
  11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów z TIK.
  12. TIK na zajęciach rewalidacyjnych.
  13. Narzędzia TIK w procesie ewaluacji pracy.
  14. Jak wykorzystać nowe technologie w projekcie edukacyjnym?
  15. Narzędzia TIK w pracy pedagoga specjalnego i nauczyciela współorganizującego
  16. Narzędziownik TIK w awansie zawodowym nauczyciela. 
  17. Zintegrowana Platforma Edukacyjna jako narzędzie wsparcia nauczania i uczenia się: praktyczne szkolenie dla nauczycieli.
  18. Etyka online i bezpieczeństwo danych w edukacji: jak chronić prywatność uczniów i siebie jako nauczyciel.
  19. Cyfrowa kompetencja pedagogiczna: jak efektywnie integrować technologię w procesie nauczania.
  20. Kreatywne wykorzystanie multimediów w edukacji: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
  21. Rola nauczyciela w promowaniu bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu przez uczniów.
  22. Zarządzanie treściami cyfrowymi: jak efektywnie selekcjonować, analizować i wykorzystywać informacje z Internetu.
PRIORYTET   x

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

  1. Interdyscyplinarne projekty edukacyjne jako narzędzie rozwijania myślenia analitycznego u uczniów.
  2. Integracja treści matematycznych z innymi przedmiotami: praktyczne wskazówki dla nauczycieli.
  3. Metody aktywizujące w nauczaniu przedmiotów ścisłych: jak rozwijać umiejętności analityczne uczniów.
  4. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia poprzez zadania matematyczne w szerokim kontekście edukacyjnym.
  5. Interdyscyplinarność w nauczaniu nauk przyrodniczych: jak łączyć różne dziedziny w procesie dydaktycznym.
  6. Kreatywne wykorzystanie zasobów edukacyjnych do rozwijania umiejętności matematycznych u uczniów.
  7. Praktyczne metody stymulowania myślenia analitycznego u uczniów w procesie nauczania chemii, fizyki, biologii.
  8. Zastosowanie nowoczesnych technologii w kształceniu ogólnym: jak wspierać rozwój myślenia analitycznego u uczniów.
  9. Interdyscyplinarna współpraca nauczycieli różnych przedmiotów w celu rozwijania umiejętności analitycznych u uczniów.
  10. Korzyści i wyzwania interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
  11. Doskonalenie umiejętności nauczycieli w prowadzeniu projektów badawczych i eksperymentalnych z elementami matematycznymi.
PRIORYTET   x

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

  1. Kulturowa kompetencja nauczyciela: jak efektywnie wspierać uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
  2. Diagnoza i wsparcie potrzeb językowych uczniów przybyłych z innych krajów.
  3. Tworzenie inkluzywnego środowiska edukacyjnego dla uczniów doświadczonym kryzysem migracji.
  4. Metody efektywnego nauczania języka polskiego jako obcego w kontekście interkulturowym.
  5. Rola języka w procesie integracji uczniów migracyjnych w szkole i społeczności lokalnej.
  6. Zindywidualizowane podejście do nauczania języka polskiego dla uczniów z różnym poziomem znajomości.
  7. Tworzenie programów wsparcia językowego dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
  8. Diagnoza kompetencji językowych uczniów migracyjnych i planowanie działań interwencyjnych.
  9. Współpraca z rodzinami uczniów migracyjnych w kontekście nauki języka polskiego.
  10. Kulturowe aspekty nauczania języka polskiego dla uczniów migracyjnych: jak uwzględnić różnorodność kulturową.
  11. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego dla uczniów migracyjnych.
  12. Tworzenie zindywidualizowanych ścieżek nauczania dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
  13. Kluczowe kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami migracyjnymi: empatia, otwartość i kulturowa świadomość.
  14. Ewaluacja postępów językowych uczniów migracyjnych i dostosowywanie strategii nauczania.
PRIORYTET   x

Oferta szkoleń Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Zyta Czechowska specjalni.pl

Ośrodek oferuje szerokie spektrum szkoleń prowadzonych przez nauczycieli praktyków, którzy mają nie tylko doświadczenie w zakresie edukacji, ale jako trenerzy i szkoleniowcy.

Ośrodek posiada akredytację Placówek Doskonalenia Nauczycieli i prowadzi certyfikowane szkolenia kadry pedagogicznej na najwyższym poziomie. Prowadzimy szkolenia stacjonarne, online oraz w formie nagrań.

Ofertę szkoleń przedstawiamy poniżej. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy: Zyta Czechowska tel. 668-348-494 lub e-mail: kontakt@nodnzytaczechowska.pl

OFERTA SZKOLEŃ – PRZYKŁADOWE OBSZARY TEMATYCZNE

PEŁNA OFERTA SZKOLEŃ

Rysunek bez nazwy

DOSTOSUJEMY JE DO POTRZEB WASZEGO PRZEDSZKOLA I SZKOŁY

Plakat NODN x
Awans zawodowy nauczyciela x
Praca z uczniem ze SPE  x
Praca z uczniami ze spektrum autyzmu x
Wychowawca i kreatywne godziny wychowawcze x
Sztuczna inteligencja w edukacji i terapii x
Dobrostan nauczyciela i relacje w gronie pedagogicznym x

Znamy już podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na nowy rok szkolny 2023/2024. Na ich podstawie przygotowujemy i aktualizujemy dla państwa ofertę naszych szkoleń Rad Pedagogicznych i ofertę indywidualnych szkoleń dla nauczycieli.

Awans zawodowy nauczyciela