Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl

Jedną z ulubionych metod aktywizujących, którą wykorzystujemy w pracy z uczniami jest metoda projektu.
Istotą projektu jest samodzielna praca uczniów polegająca na realizacji konkretnego przedsięwzięcia na podstawie wcześniej ustalonych założeń. Idealny projekt to projekt łączący różne dziedziny wiedzy, przedmioty i różne formy. Nie róbmy projektu jako konkursu!
A co powoduje, że nauczyciele chętnie sięgają po tę metodę nauczania i rozwiązywania problemów?
1.Poszerzają ofertę swojego przedmiotu, dzięki czemu zyskują zainteresowanie uczniów realizowanymi treściami, co przekłada się na uzyskiwane efekty.
2.Bardzo często to uczniowie są autorami i reżyserami działań projektowych, co potęguje ich zaangażowanie i odpowiedzialność za wytwory własnej i grupowej pracy..
3.Nauczyciele mają szansę na współpracę z innymi szkołami i wymianę doświadczeń między nauczycielami.
4.Taka forma realizacji treści programowych daje możliwość współpracy z rodzicami.
5. Z pewnością projekt jest szansą na indywidualizację pracy, gdyż różnorodność działań daje możliwość osiągnięcia sukcesu każdemu uczniowi.
Rodzaje projektów:
Ze względu na rodzaj wykonywanych działań projekty można podzielić na:
- badawcze („odkryć”/„sprawdzić”),
- literaturowe („opisać”),
- praktyczne („wykonać”)
Etapy projektu:
Trzon projektu stanowią jego 4 główne elementy:
- wybór tematu,
- określenie celów i ustalenie harmonogramu,
- działanie, czyli realizacja działań na podstawie harmonogramu.
- -publiczna prezentacja.
Dekalog nauczyciela realizującego z uczniami projekty:
1. Wspieraj, a nie wyręczaj!
2. Daj przestrzeń do pracy!
3. Rozbudzaj pasję i zainteresowania!
4. Dbaj o relacje i atmosferę!
5. Błędy są ok, pozwól im na nie!
6. Wszyscy w zespole są jednakowo ważni!
7. Obserwuj i reaguj!
8. Zrób coś inaczej!
9. Pamiętaj, że liczy się proces, nie efekt końcowy!
Pamiętajmy o prezentacji rezultatów projektu, które dają uczniom poczucie sprawstwa, sukcesu i satysfakcji.
Istotnym elementem jest też ewaluacja, która pozwala na ocenę efektywności realizowanych działań i i sformułowanie wskazówek i rekomendacji do realizacji kolejnych projektów.
Co da nam informację zwrotną?
- wytwory uczniów
- produkty projektu
- przedstawienia, które są efektem pracy projektowej
- prezentacja działań
- obserwacja aktywności uczniów
- TIK- narzędzia do ewaluacji
- ankiety i arkusze obserwacji
My zrealizowałyśmy szereg projektów, które mogą stanowić dla Państwa inspiracje. Propozycje tematów i działań projektowych prezentujemy poniżej:
Kolekcja wakelet znajduje się TUTAJ
Kod qr

https://embed.wakelet.com/wakes/5neJg6qAWI7vEp8IGOgz4/list?border=1
Przedstawiam także kilka tematów projektowych, które mam nadzieję staną się dla Was inspiracją.
1. Projekt „Sztuka bez granic”: Uczniowie będą mieli okazję eksperymentować z różnymi formami sztuki, takimi jak malarstwo, rzeźba czy fotografia, aby wyrazić swoje emocje i myśli w kreatywny sposób, rozwijając jednocześnie swoje umiejętności artystyczne.
2. Projekt „Odkrywcy przyrody”: Poprzez wspólne wyprawy do parków, ogrodów botanicznych i innych miejsc natury, uczniowie będą zgłębiać tajemnice świata roślin i zwierząt, ucząc się jednocześnie o ekosystemach i znaczeniu ochrony środowiska naturalnego.
3. Projekt „Sztuka dla wszystkich”: Uczniowie będą mieli okazję eksplorować różne formy sztuki, takie jak malarstwo, rzeźba czy muzyka, aby wyrazić swoje emocje i wyobraźnię, rozwijając jednocześnie swoje umiejętności artystyczne.
4. Projekt „Ekologia w praktyce”: Uczniowie będą uczestniczyć w różnorodnych działaniach mających na celu ochronę środowiska naturalnego, takich jak sadzenie drzew, segregacja odpadów czy dbanie o miejsca publiczne, aby kształtować świadomość ekologiczną i promować proekologiczne zachowania.
5. Projekt „Odkrywanie Nauki przez Zabawę”: Poprzez interaktywne eksperymenty i doświadczenia uczniowie będą zdobywać wiedzę z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych, rozwijając umiejętności obserwacji, dedukcji i współpracy w grupie w przyjazny i motywujący sposób.
6. Projekt „Kuchenne Przygody”: Poprzez wspólne gotowanie, degustację różnorodnych potraw i zdobywanie podstawowych umiejętności kulinarne, uczniowie będą rozwijać swoje zainteresowania kulinarnie oraz umiejętności społeczne i samodzielność w codziennym życiu.
7. Projekt „Sportowe Wyzwania”: Poprzez różnorodne aktywności fizyczne, gry i zawody sportowe, uczniowie będą rozwijać sprawność fizyczną, umiejętności team-buildingowe oraz ducha rywalizacji, promując aktywny i zdrowy styl życia.
8. Projekt „Historia w Praktyce”: Uczniowie będą badać historyczne wydarzenia poprzez rekonstrukcje kostiumowe, wykonywanie replik artefaktów oraz tworzenie prezentacji multimedialnych, aby lepiej zrozumieć przeszłość i rozwijać umiejętności badawcze.
9. Projekt „Kreatywne Technologie”: Uczniowie będą tworzyć projekty z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, takich jak robotyka, programowanie komputerowe czy projektowanie graficzne, aby rozwijać umiejętności techniczne i kreatywne myślenie.
10. Projekt „Podróże przez Literaturę”: Poprzez czytanie i analizę literatury z różnych epok i kultur, uczniowie będą zgłębiać różnorodne tematy, rozwijać umiejętności komunikacyjne oraz empatię poprzez identyfikowanie się z bohaterami i ich historiami.
11. Projekt „Zdrowe Żywienie, Zdrowe Życie”: Poprzez warsztaty kulinarne, wycieczki do lokalnych gospodarstw rolnych oraz zajęcia z edukacji żywieniowej, uczniowie będą uczyć się o znaczeniu zdrowego odżywiania, rozwijając umiejętności kulinarne i świadomego wyboru żywności.
12. Projekt „Ekspresja Teatralna”: Uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach teatralnych, przygotowywać scenariusze, ćwiczyć przedstawienia i wystawiać spektakle, aby rozwijać umiejętności aktorskie, kreatywność oraz pewność siebie.
13. Projekt „Zdrowy umysł, zdrowe ciało”: Poprzez zajęcia z jogi, medytacji, mindfulness oraz warsztaty z rozwoju osobistego, uczniowie będą dbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, rozwijając umiejętności radzenia sobie ze stresem i emocjami.
14. Projekt „Techniki relaksacyjne”: Uczniowie będą poznawać różne techniki relaksacyjne, takie jak oddechowe, progresywne rozluźnianie mięśni czy wizualizacje, aby rozwijać umiejętności radzenia sobie ze stresem i napięciem oraz poprawiać samopoczucie psychiczne.
15. Projekt „Odkrywanie sztuki ludowej”: Uczniowie będą eksplorować tradycyjne formy sztuki ludowej, takie jak haftowanie, malowanie na szkle czy wyroby z gliny, aby rozwijać kreatywność, umiejętności manualne oraz szacunek dla dziedzictwa kulturowego.
☺️ Prowadzisz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w ramach rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych?
☺️ Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania i prowadzenia tych zajęć?
☺️ Skorzystaj z naszej teczki. To kompleksowe wsparcie.
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wskazówki i wybrane aktywności.
3. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
Ilość stron: 54
E-book w formacie PDF
E-book zakupisz TUTAJ

Prowadzisz zajęcia w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się?
Potrzebujesz wskazówek i wsparcia w organizacji tych zajęć?
Polecamy nasz e-obok.
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wybrane strategie uczenia się.
3. Propozycja ćwiczeń.
4. Program zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
.jpg)

Prowadzisz zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu lub szkole?
Szukasz kompleksowego wsparcia?
Mamy dla Was teczkę z materiałami, przykładową dokumentacją, ćwiczeniami i kartami pracy!
1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.
2. Programy zajęć rewalidacyjnych.
3. Przykładowe wpisy do dziennika zajęć rewalidacyjnych
4. Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych.
5. Propozycja ćwiczeń i zabaw.
6. Generatory do tworzenia kart pracy.
7. Karty pracy.
Ilość stron: 220
E-book w formacie PDF
E-book zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole podstawowej dostępny TUTAJ
#rewalidacja#zajęciarewalidacyjne


E-book zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej dostępny TUTAJ


Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
TECZKĘ CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
.png)
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ

Pakiet kart zamówisz TUTAJ


SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO
TECZKA NR 4

Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ

Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń Rad Pedagogicznych.
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ

Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
i szkoleń TUTAJ
