Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl
Najważniejszym aktem prawnym dotyczącym pracy nauczyciela współorganizującego kształcenie – integracyjne w oddziale integracyjnym, specjalne w oddziale ogólnodostępnym – jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
- Działania nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia powinny być spójne i skorelowane z działaniami nauczycieli w odniesieniu do całej grupy i zintegrowanymi działaniami nauczycieli i specjalistów opracowujących IPET dla konkretnego dziecka/ucznia.
- Nauczyciel współorganizujący będzie ściśle współpracował z nauczycielami przedmiotów, przygotowując wspólnie materiały edukacyjne, pomoce dydaktyczne, dostosowane ćwiczenia i zadania.
- Ponadto na bieżąco będzie diagnozował potrzeby ucznia, jego możliwości poznawcze, czas koncentracji na zadaniu, tempo pracy.
- Ważną rolą nauczyciela współorganizującego proces kształcenia jest pomoc nauczycielom przy konstruowaniu dostosowań do wymagań edukacyjnych.
- Istotnym zadaniem będzie wsparcie nauczyciela w dostosowaniu sposobów i form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
- O ocenianiu uczniów ze SPE przeczytasz TUTAJ
O dostosowaniach przeczytasz TUTAJ
- Plan pracy nauczyciela współorganizującego powinien być “żywym” dokumentem na bieżąco modyfikowanym i uzupełnianym jeśli tylko zajdzie potrzeba podyktowana zmianami w zachowaniu uczniów, diagnozą potrzeb i mocnych stron oraz obserwacjami na lekcji.
- Plan opracowany jest w oparciu o zadania nauczyciela współorganizującego proces kształcenia.
- Nie ma wytycznych co do formy planu.
- Nie w każdej szkole dyrektor wymaga napisania planu pracy.
- W planie powinny być zawarte przede wszystkim działania wspierające ucznia, bo to jest główne zadanie nauczyciela współorganizującego, ale także te wpływające na proces edukacyjno- terapeutyczny i w zakresie współpracy z wychowawcą, nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Do zadań nauczyciela współorganizującego należy:
- prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizują zintegrowanych działań i zajęć określonych w IPET;
- prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
- uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
- udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
- prowadzenie zajęć, o których mowa w § 5 pkt 4 ww. rozporządzenia, w tym zajęć rewalidacyjnych z uczniem.
Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom i prośbom, opracowałyśmy przykładowy plan pracy nauczyciela współorganizującego, który oparłyśmy na zadaniach z rozporządzenia, proponując konkretne działania i aktywności. Plan jest do edycji i każdy może go dostosować do swoich potrzeb.
PLAN PRACY NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCEGO ZNAJDZIESZ TUTAJ
Polecamy też kompleksowe wsparcie dla nauczycieli współorganizujących czyli teczkę
TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCEGO
ZAWARTOŚĆ E-BOOKA: stron 127
1. Nauczyciel współorganizujący w świetle prawa oświatowego.
2. Plan pracy.
3, Kontrakt z uczniem.
4. WOPFU
5. IPET dla ucznia ze spektrum autyzmu.
6. Obszary dostosowań.
– Przykłady dysfunkcji, deficytów i niepełnosprawności uczniów oraz sposoby dostosowań wymagań edukacyjnych.
– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach w edukacji wczesnoszkolnej.
– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach w klasach 4-8.
– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach dla szkoły ponadpodstawowej.
– Przykładowy arkusz dostosowań do edycji.
– Scenariusze, przykłady ćwiczeń i wybrane narzędzia do tworzenia dostosowanych materiałów dydaktycznych.
7. Przykładowe opinie o uczniu.
8. Programy zajęć dodatkowych dla uczniów ze spektrum autyzmu.
9. Plany aktywności.
10 Generatory do tworzenia dostosowanych materiałów dydaktycznych.
Polecamy też przygotowane przez nas karty do zajęć rewalidacyjnych i zajęć z pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Plik zawiera 163 karty pracy z ćwiczeniami, które można wykorzystać na:
– zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne,
– zajęciach rewalidacyjnych,
– zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat pracy zespołu, tworzenia dokumentacji, dostosowań lub pomocy psychologiczno- pedagogicznej to skorzystać z naszych szkoleń.
OFERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ
My wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom, opracowałyśmy kompleksowe materiały, wspierające nauczycieli i specjalistów, którzy prowadzą wybrane zajęcia w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Poniżej szczegóły tych opracowań.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
Zawartość TECZKI:
– Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
– Programy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
– Przykładowe wpisy do dziennika
– Oceny efektywności
– Narzędzia TIK w terapii
– Generatory kart pracy
Teczkę kupisz TUTAJ
ZAJĘCI A ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO- SPOŁECZNE
☺️ Prowadzisz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w ramach rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych?
☺️ Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania i prowadzenia tych zajęć?
☺️ Skorzystaj z naszej teczki. To kompleksowe wsparcie.
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wskazówki i wybrane aktywności.
3. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
Ilość stron: 54
E-book w formacie PDF
E-book zakupisz TUTAJ
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ
Prowadzisz zajęcia w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się?
Potrzebujesz wskazówek i wsparcia w organizacji tych zajęć?
Polecamy nasz e-obok.
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wybrane strategie uczenia się.
3. Propozycja ćwiczeń.
4. Program zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Prowadzisz zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu lub szkole?
Szukasz kompleksowego wsparcia?
Mamy dla Was teczkę z materiałami, przykładową dokumentacją, ćwiczeniami i kartami pracy!
1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.
2. Programy zajęć rewalidacyjnych.
3. Przykładowe wpisy do dziennika zajęć rewalidacyjnych
4. Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych.
5. Propozycja ćwiczeń i zabaw.
6. Generatory do tworzenia kart pracy.
7. Karty pracy.
Ilość stron: 220
E-book w formacie PDF
E-book zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole podstawowej dostępny TUTAJ
#rewalidacja#zajęciarewalidacyjne
E-book zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej dostępny TUTAJ
Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
TECZKĘ CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ
Pakiet kart zamówisz TUTAJ
SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO
TECZKA NR 4
Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ
Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń Rad Pedagogicznych.
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
i szkoleń TUTAJ