Planowanie pracy nauczyciela współorganizującego

Najważniejszym aktem prawnym dotyczącym pracy nauczyciela współorganizującego kształcenie – integracyjne w oddziale integracyjnym, specjalne w oddziale ogólnodostępnym – jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

  • Działania nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia powinny być spójne i skorelowane z działaniami nauczycieli w odniesieniu do całej grupy i zintegrowanymi działaniami nauczycieli i specjalistów opracowujących IPET dla konkretnego dziecka/ucznia. 
  • Nauczyciel współorganizujący będzie ściśle współpracował z nauczycielami przedmiotów, przygotowując wspólnie materiały edukacyjne, pomoce dydaktyczne, dostosowane ćwiczenia i zadania. 
  • Ponadto na bieżąco będzie diagnozował potrzeby ucznia, jego możliwości poznawcze, czas koncentracji na zadaniu, tempo pracy.
  • Ważną rolą nauczyciela współorganizującego proces kształcenia jest pomoc nauczycielom przy konstruowaniu dostosowań do wymagań edukacyjnych. 
  • Istotnym zadaniem będzie wsparcie nauczyciela w dostosowaniu sposobów i form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.  
  • O ocenianiu uczniów ze SPE przeczytasz TUTAJ

O dostosowaniach przeczytasz TUTAJ

  • Plan pracy nauczyciela współorganizującego powinien  być “żywym” dokumentem  na bieżąco modyfikowanym i uzupełnianym jeśli tylko zajdzie potrzeba podyktowana zmianami w zachowaniu uczniów, diagnozą potrzeb i mocnych stron oraz obserwacjami na lekcji. 
  • Plan opracowany jest w oparciu o zadania nauczyciela współorganizującego proces kształcenia.
  • Nie ma wytycznych co do formy planu. 
  • Nie w każdej szkole dyrektor wymaga napisania planu pracy.
  • W planie powinny być zawarte przede wszystkim działania wspierające ucznia, bo to jest główne zadanie nauczyciela współorganizującego, ale także te wpływające na proces edukacyjno- terapeutyczny i w zakresie współpracy z wychowawcą, nauczycielami, specjalistami i rodzicami.

Do zadań nauczyciela współorganizującego należy:

  • prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych realizują zintegrowanych działań i zajęć określonych w IPET;
  • prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli, specjalistów i wychowawców grup wychowawczych;
  • udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom grup wychowawczych realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
  • prowadzenie zajęć, o których mowa w § 5 pkt 4 ww. rozporządzenia, w tym zajęć rewalidacyjnych z uczniem.

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom i prośbom, opracowałyśmy przykładowy plan pracy nauczyciela współorganizującego, który oparłyśmy na zadaniach z rozporządzenia, proponując konkretne działania i aktywności. Plan jest do edycji i każdy może go dostosować do swoich potrzeb.

PLAN PRACY NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCEGO ZNAJDZIESZ TUTAJ

Polecamy też kompleksowe wsparcie dla nauczycieli współorganizujących czyli teczkę

TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCEGO

ZAWARTOŚĆ E-BOOKA: stron 127

1. Nauczyciel współorganizujący w świetle prawa oświatowego.

2. Plan pracy.

3, Kontrakt z uczniem.

4. WOPFU

5. IPET dla ucznia ze spektrum autyzmu.

6. Obszary dostosowań.

– Przykłady dysfunkcji, deficytów i niepełnosprawności uczniów oraz sposoby dostosowań wymagań edukacyjnych.

– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach w edukacji wczesnoszkolnej.

– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach w klasach 4-8.

– Przykłady dostosowań na wybranych przedmiotach dla szkoły ponadpodstawowej.

– Przykładowy arkusz dostosowań do edycji.

– Scenariusze, przykłady ćwiczeń i wybrane narzędzia do tworzenia dostosowanych materiałów dydaktycznych.

7. Przykładowe opinie o uczniu.

8. Programy zajęć dodatkowych dla uczniów ze spektrum autyzmu.

9. Plany aktywności.

10 Generatory do tworzenia dostosowanych materiałów dydaktycznych.

Polecamy też przygotowane przez nas karty do zajęć rewalidacyjnych i zajęć z pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

Plik zawiera 163 karty pracy z ćwiczeniami, które można wykorzystać na:

– zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne,
– zajęciach rewalidacyjnych,
– zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.

Karty zakupisz tutaj

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat pracy zespołu, tworzenia dokumentacji, dostosowań lub pomocy psychologiczno- pedagogicznej to skorzystać z naszych szkoleń.

OFERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ

My wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom, opracowałyśmy kompleksowe materiały, wspierające nauczycieli i specjalistów, którzy prowadzą wybrane zajęcia w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Poniżej szczegóły tych opracowań.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

Zawartość TECZKI:

– Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej

– Propozycja ćwiczeń i zabaw

– Programy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

– Przykładowe wpisy do dziennika

– Oceny efektywności

– Narzędzia TIK w terapii

– Generatory kart pracy

Teczkę kupisz TUTAJ

ZAJĘCI A ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO- SPOŁECZNE

☺️ Prowadzisz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w ramach rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych?

☺️ Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania i prowadzenia tych zajęć?

☺️ Skorzystaj z naszej teczki. To kompleksowe wsparcie.

ZAWARTOŚĆ TECZKI:

1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. Wskazówki i wybrane aktywności.

3. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

5. Przykładowe wpisy do dziennika.

6. Ocena efektywności.

7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.

Ilość stron: 54

E-book w formacie PDF

E-book zakupisz TUTAJ

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ

Prowadzisz zajęcia w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się?

Potrzebujesz wskazówek i wsparcia w organizacji tych zajęć?

Polecamy nasz e-obok.

Dostępny TUTAJ

1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2. Wybrane strategie uczenia się.

3. Propozycja ćwiczeń.

4. Program zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.

5. Przykładowe wpisy do dziennika.

6. Ocena efektywności.

7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Prowadzisz zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu lub szkole?

Szukasz kompleksowego wsparcia?

Mamy dla Was teczkę z materiałami, przykładową dokumentacją, ćwiczeniami i kartami pracy!

ZAWARTOŚĆ TECZKI:

1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.

2. Programy zajęć rewalidacyjnych.

3. Przykładowe wpisy do dziennika zajęć rewalidacyjnych

4. Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych.

5. Propozycja ćwiczeń i zabaw.

6. Generatory do tworzenia kart pracy.

7. Karty pracy.

Ilość stron: 220

E-book w formacie PDF

E-book zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole podstawowej dostępny TUTAJ

#rewalidacja#zajęciarewalidacyjne

E-book zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej dostępny TUTAJ


Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,

 zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą 

teczkę cz. II

ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.

✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.

✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.

✅Rozdział 3  Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.

✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.

TECZKĘ  CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ

Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!

W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I

TECZKA ZAWIERA:

🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,

🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,

🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,

🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych, 

🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,

🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,

🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ

Pakiet kart zamówisz TUTAJ

SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO

TECZKA NR 4

KUP TUTAJ I TUTAJ

Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ

Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń  Rad Pedagogicznych.

Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ

Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów

 i szkoleń TUTAJ