Od pewnego czasu dość intensywnie wykorzystujemy w naszej pracy długopisy 3D, która szkoły mogły pozyskać w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki i przedmioty w trzech wymiarach.

Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, motywują do ćwiczeń. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty i daje uczniom poczucie sprawstawa.

Długopis 3D można wykorzystać do ćwiczeń na gotowych szablonach, ale warto także zaproponować uczniom tworzenie własnych projektów.  Przygodę z długopisem 3D warto rozpocząć od prostych ćwiczeń, na szlaczkach, podstawowych kształtach, a po czasie przechodzić do bardziej skomplikowanych elementów. 

Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem długopisu 3D.

Pokazanie użyteczności  narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie. Uczniowie klasy przysposabiającej do pracy z wykorzystaniem długopisów 3D, wytworzyli pisanki, które ozdobią ich sale lekcyjne. 

 Nasz zestaw zakupić można TUTAJ

Gdzie znajdziecie nasze inspiracje dotyczące długopisów 3D?

Na blogu specjalni.pl: TUTAJ

W kolekcji Wakelet ekspertów w ramach oddolnej grupy Laboratoria Przyszłości w praktyce , która znajduje się na Facebooku TUTAJ a kolekcja znajduje się TUTAJ

We współpracy z firmą Eis System opracowałyśmy ebook z inspiracjami do wykorzystania w ramach pracy z długopisem 3D.

Ebook znajduje się TUTAJ