Indywidualizacja i dostosowanie

„Nie jest wychowawcą, kto się oburza, kto się dąsa, kto ma żal do dziecka, że jest takie a nie inne, taki nie może być wychowawcą. Takie się urodziło lub takie okoliczności je ukształtowały… Niech Bóg nas strzeże od pedagogów i pedantów. To oni demoralizują młodzież”. Janusz Korczak

🔷Kiedy na początku roku szkolnego, kolejny raz zastanawiać się będziesz, dlaczego zadaniem nauczycieli jest dostosowywanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia, to poniższe grafiki odpowiedzą Ci na to pytanie.

– Każde dziecko ma swój indywidualny tok rozwojowy.

– Nie wszyscy mają taki sam potencjał poznawczy i intelektualny.

– Nie wszyscy uczą się w ten sam sposób.

– Nie wszyscy muszą tak samo, tyle samo i w tym samym czasie.

– Nie każde dziecko ma taki sam start bytowy, ekonomiczny i społeczny.

– Każdy uczeń ma swój bagaż doświadczeń i plecak zdarzeń i sytuacji rodzinnych, z którym przychodzi do szkoły.

– Nie każde dziecko ma taką samą rozpiętość skrzydeł.

– Każde dziecko niesie do szkoły zarówno w starym jak i nowym plecaku te same marzenia.

– Inaczej, mniej i wolniej nie znaczy gorzej.

🔷Zapraszam do współpracy przy organizacji szkoleń: https://nodnzytaczechowska.pl/

#dostsowanie#indywidualizacja#SPE#szczególnepotrzeby#dostsowaniewymagań

Rys. Lisa Aisato, Salomon i Rebelianci.

   n x
   n x
   n x
   n

   n x