Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl
Organizatorem jest akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli: Niepubliczny Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE TUTAJ
W SPRAWIE RADY PEDAGOGICZNEJ ZADZWOŃ!!!!
Prowadzące szkolenie: Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska specjalni.pl
Szkolenie dla nauczycieli wszystkich typów szkół.
Termin: listopad
I moduł: 3 listopada
II moduł: 10 listopada
III moduł: 17 listopada
IV moduł: 24 listopada
Szkolenia dla nauczycieli indywidualnych: 300 zł
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej: 1800 zł za jeden moduł.
Obszary tematyczne: Szkolenia prowadzone będą w 4 obszarach- modułach tematycznych dla .
Czas trwania: Każdy moduł trwa 8h dydaktycznych. 4 h szkolenie online plus 4 h w formie pracy
indywidualnej z samouczkiem i udostępnionymi materiałami.
Odbiorcy: Beneficjentem szkolenia są nauczyciele szkoły ogólnodostępnej, w której uczą się
uczniowie ze SPE.
Podczas szkoleń wykorzystywane będą bezpłatne narzędzia, platformy, aplikacje i programy
webowe.
Kursanci oprócz udziału w szkoleniu online otrzymają materiały szkoleniowe.
Korzystać będziemy z otwartych zasobów edukacyjnych, w tym z :
-
blogów
-
stron internetowych
-
publikacji
-
platform edukacyjnych
-
dostępnych wypracowań i bazy dobrych praktyk
Prowadzące bazować będą na materiałach własnych, opracowanych przez siebie
publikacjach, scenariuszach zajęć, materiałach edukacyjnych oraz na materiale publikowany
na blogu www.specjalni.pl, którego są autorkami.
Materiały szkoleniowe przygotowane zostaną w formie elektronicznej i udostępnione
za pomocą
wirtualnych narzędzi takich jak padlet, wakelet i inne.
Środki dydaktyczne i sprzęt użyty podczas szkoleń.
-
clickmeeting
-
laptop
-
tablety
-
dostęp do sieci wi-fi
Przewidywane efekty po ukończeniu szkoleń.
Uczestnicy po szkoleniu:
– znają podstawowe terminy i akty prawne związane z edukacją uczniów niepełnosprawnych,
– rozpoznają możliwości uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
i odpowiednio modyfikują procesy edukacyjne w klasie,
-konstruują odpowiadające potrzebom uczniów IPETy i WOPFu,
– wykorzystują wiedzę do realizacji idei edukacji włączającej,
– stosują w edukacji i terapii uczniów ze SPE nowoczesne technologie i konstruują przy
ich użyciu zindywidualizowane materiały edukacyjne,
– współpracują ze specjalistami i rodzicami w celu efektywności podejmowanych
oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych.
Cel główny:
Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli oraz specjalistów z zakresu racjonalnego
wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie
z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych
społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie
ogólnodostępnym i integracyjnym.
Cele szczegółowe:
– nauczyciele i specjaliści potrafią organizować przyjazne, dostosowane warunki do edukacji
i terapii uczniów ze SPE,
– nauczyciele oraz specjaliści, we współpracy z rodzicami konstruują zgodne z potrzebami
ucznia Indywidualne Programy Edukacyjno Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczną
Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia,
– nauczyciele oraz specjaliści rozpoznają i rozwiązują problemy edukacyjno-terapeutyczne
uczniów,
– nauczyciele posiadają kompetencje w zakresie ewaluacji własnej pracy i udzielanej
uczniom ze SPE
pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz analizują zakres i sposoby zaplanowanych
dostosowań, znają narzędzia TIK do ewaluacji własnej pracy,
– nauczyciele i specjaliści posiadają kompetencje w zakresie stosowania metod i form pracy
dostosowanych do potrzeb uczniów.
– uczestnicy szkolenia poznają narzędzia TIK, które wspomagają i uatrakcyjniają proces
edukacyjno- terapeutyczny. Stosują TIK do konstruowania interaktywnych treści i
zindywidualizowanych
materiałów edukacyjnych, w tym kart pracy i gier.
Szkolenie 1: Skuteczne udzielanie uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej
i organizacja warunków nauczania. 8h (webinar + samouczki, szablony dokumentów)
-
Zapoznanie się z grupą, rundka integracyjna „Pajęcza sieć”.
-
Uczniowie ze SPE- klasyfikacja, możliwości, potrzeby.
-
Idea i filozofia edukacji włączającej.
-
Edukacja integracyjna a włączająca – podobieństwa i różnice.
-
Organizacja przestrzeni klasowej i szkolnej wspomagająca edukację włączającą.
-
Tworzenie pozytywnego klimatu w szkole na rzecz uczniów ze SPE.
-
Rola wychowawcy w rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb uczniów.
-
Rola i zadania nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny.
-
Sposoby na tworzenie sieci współpracy nauczycieli i specjalistów pracujących z
-
uczniami ze SPE.
-
Formy udzielania uczniom, nauczycielom i rodzicom pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
-
Konstrupwanie IPETu i WOPFu.
-
Zajęcia rewalidacyjne- organizacja zajęć z wykorzystaniem narzędzi TIK.
-
Pomoc psychologicno-pedagogiczna z wykorzytsaniem narzędzi TIK.
Szkolenie 2: Metodyka pracy z uczniami wymagającymi specjalnego wsparcia w edukacji
włączającej. 8h (webinar + prezentacja)
-
Przegląd metod najczęściej stosowanych w pracy z uczniami ze SPE.
-
metoda Ośrodków Pracy
-
Metoda behawioralna
-
Trening Umiejętności Społecznych
-
Metod stacji zadaniowych
-
Metoda Praktycznego Działania
-
Metoda Sketchnotingu.
-
Metoda TIK- narzędzia pozwalające na konstruowanie dostosowanych interaktywnych ćwiczeń.
-
platformy w gotowymi materiałami
-
platformy pozwalające na tworzenie interaktywnych ćwiczeń, zadań i materiałów
-
edukacyjnych
-
edukacyjne, wirtualne quizy, testy i sprawdziany.
-
geniallne zadania
-
Sposoby na samodzielne uczenie się i organizację własnej pracy.
-
kursy online
-
odwrócona lekcja
-
sketchnoting
-
mapy myśli
-
Wykorzystanie gier, gadżetów edukacyjnych i zabawek w edukacji włączającej. (spinnery,
-
gry
-
planszowe, klocki, maty edukacyjne, roboty i inne).
Spotkanie 3: Wygeneruj sobie kartę pracy i zadanie, czyli dostosowanie metod
wspierania rozwoju i nauczania do możliwości oraz potrzeb dziecka. 8h
(webinar + samouczki, prezentacja)
-
Na czym polega indywidualizacja pracy z uczniami ze SPE.
-
Różnice między indywidualizacją a dostosowaniem.
-
Narzędzia TIK wspomagające indywidualizację pracy z uczniami wymagającymi specjalnego
-
wsparcia.
-
Darmowe, webowe generatory do konstruowania zindywidualizowanych, dostosowanych do
-
potencjału ucznia kart pracy, ćwiczeń i gier.
-
Przygotowanie wizualizacji ułatwiających uczniowi przyswojenie i zapamiętanie materiału w
-
zróżnicowanej klasie.
Spotkanie 4: Współpraca z rodziną dziecka oraz współpraca interdyscyplinarna – praktyczne
wskazówki. (webinar + prezentacja, wakelet)
-
Rodzic- ekspert w zakresie funkcjonowania i określania potrzeb ucznia.
-
Sposoby wsparcia rodziców.
-
Sposoby na gromadzenie i udostępnianie materiałów edukacyjnych.
-
Współpraca przy konstruowaniu dokumentacji ucznia.
-
TIKowy niezbędnik rodzica, czyli jakie narzędzia powinien znać rodzic, by móc
-
towarzyszyć
-
-
uczniowi w cyfrowym świecie.
Zakończenie:
Na zakończenie szkoleń nauczycielom udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna, dzięki którym
prowadzące, ale także organizatorzy szkolenia otrzymają informację zwrotną na temat przydatności
poruszanej tematyki i omawianych narzędzi.
Każdy uczestnik cyklu szkoleń otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia akredytowanego
ośrodka doskonalenia nauczycieli.